Ik was altijd een prima slaper maar ineens word ik s nachts om 3 uur wakker en slaap dan niet meer , wie heeft er de gouden tip?

melatonine ,wietolie ,oxazepam , prima TOT 3 uur

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
Wat is je dagelijkse ritme? Heb je veel stress? Eet je genoeg?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen computer voor het slapengaan. Blauw licht breekt melatonine, van jezelf, af.
Lezen, aangetoond is dat lezen goed is voor het inslapen.
En als je ogen niet dicht vallen om 3 uur, heb je je niet verveeld.
Klokken uit je slaapkamer verwijderen.

Het beste antwoord

Ik had hetzelfde probleem en nam al een jaar of 10 elke avond 1 mg melatonine ongeveer een uur voor het naar bed gaan. Vermoedelijk is mijn pijnappelklier zelf te weinig melatonine aan gaan maken waardoor het slaapprobleem zich voor ging doen. De laatste 2 jaar neem ik voortaan 2 mg per dag omdat het ook een zeer sterk antioxidant is dat wat bescherming schijnt te bieden tegen de vrije radicalen.
omdat u schrijft dat u om 3 uur wakker wordt en niet meer kunt slapen, zou het in uw geval beter zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur voor het naar bed gaan een tablet van 1 mg te nemen en een time released van ook 1 mg.
De gewone helpt u om goed in slaap te vallen en de tweede gaat pas werken als u slaapt en helpt wellicht tegen het te vroeg ontwaken.
Zoals gezegd is melatonine een lichaamseigen stof die wordt aangemaakt zodra het donker wordt. Echter bij het ouder worden en misschien ook door andere oorzaken wordt er soms minder melatonine aangemaakt en krijgen we slaapproblemen. Het is geen verslavend middel zoals alles waar "pam" achter staat en mijn huisarts, mijn MDL arts, en uroloog weten gewoon dat ik het gebruik. Als u het eens wil proberen, kunt u eens googlen op "eazzy sleep"
en verder is er nog genoeg van op internet te vinden.
En natuurlijk is het ook nooit verkeerd om het met uw huisarts te overleggen.
Welterusten.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Melatonine met verlengde afgifte??

Eventueel een slaaponderzoek laten doen in een ziekenhuis/kliniek die daarin gespecialiseerd is (doorverwijzing huisarts nodig)
sterredag
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u maar ik had al gevonden dat naarmate je ouder (66 jaar )wordt het hormoon melatonine afneemt , daar zoek ik een oplossing voor.
sterredag
6 jaar geleden
met verlengde afgifte dus :) Je kunt 1 uur voor het slapen gaan 1 tabletje nemen en dan vlak voordat je echt gaat slapen een time release.
De gouden tip: ga naar de huisarts.

Doorslaap problemen kunnen een hele reeks oorzaken hebben, zie ook de bronnen. Er is bovendien vaak een link met depressie of spanning; de oorzaak is vaak een tekort aan inspanning ('niet moe') en ontspanning. Oplossingen zijn niet medicamenteus.
tinus1969