Heeft je karakter invloed op je muzieksmaak?

Ik zie het meestal wel op school, de wat populairdere mensen luisteren vooral hiphop, rap, R&B en zo ongeveer alles wt in die buurt komt. De wat mindere populaire(ook wel nerds o.i.d. genoemd) luisteren vaak metal of hardrock hoor je dan. (bij mij op school tenminste)

Bestaat er een verband tussen je karakter en van welke muziek je houd of is er een andere verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Karakter en smaak zijn sterk met elkaar verbonden, dus zal je karakter ook tot uiting komen in je muziekkeuze.

Als je die muziekkeuze tenminste niet laat afhangen van wat je denkt dat je zou moeten luisteren omdat dat bij een bepaald image hoort. Of van wat anderen vinden dat je moet luisteren. Hoewel dat ook wel weer wat zegt over je karakter.

Anderzijds is het denk ik ook weer zo dat je karakter beïnvloed kan worden door de muziek die je luistert.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Absoluut,depressieve mensen luisteren graag smartlappen,en vrolijke extraverte mensen lekkere vrolijke muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je verwart oorzaak en gevolg. Van smartlappen wordt je depressief.
Ik denk dat je muzieksmaak een vertegenwoordiging is van je karakter. Bijv. als iemand een partyanimal is in zijn/haar doen en laten, luistert diegene voornamelijk naar house, feestmuziek. Maar ook andersom, door je als Gabber (kaal hoofd, bomberjack enz) voor te doen, versterk je die look extra door hardcore te luisteren, het wordt bevestigd dat je gabber bent, doordat men weet dat je hardcore luistert ben je niet alleen meer de jongen met het kale hoofd, maar die gabber. Dus ik denk dat je karakter zeker invloed heeft op je muzieksmaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker jongeren uiten hun muziek smaak in hun uiterlijk.
Ik kom uit de tijd dat je 'disco' , 'soul', 'punk' of 'ska' was dat kon je aan iemand zijn kleding zien, dat is nu nog zo, alleen andere muziek stijlen.

Volwassenen zijn hier wat minder uitgesproken in, iemand met een keurig maatpak kan thuis best genieten van hardrock.
Je karakter zal zeker invloed hebben op je muziek smaak, maar ik denk juist bij jongeren dat het meer om het groepsgevoel gaat.
Vroeger was ik dol op de muziek van Abba, maar ja dat was 'not done' dus daar liep je niet zo mee te koop :)