hersenbloeding gehad, wat nu?

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn vader heeft een hersenbloeding gehad en is geopereerd, hij lag een week in het ziekenhuis, nu ligt hij nogsteeds in het ziekenhuis maar er is een ding waar ik nogsteeds geen antwoord op heb.

Mijn vader weet totaal niet wat hij zegt, waar hij is, hij is zijn bewustzijn helemaal verloren en is totaal de weg kwijt, daarnaast heeft hij geen gegoel in zijn linkerarm en linkerbeen, heeft hij een scheve mond en kan niet eens fatsoenlijk praten.

Mijn vraag was komt dit allemaal goed, word dit hersteld met de tijd mee, zoja? Hoelang gaat dat duren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat moet je aan de behandeld arts vragen niet altijd hersteld alles.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor zijn ontslag zal besproken worden hoe hij verder gaat revalideren, om zo goed mogelijk te herstellen. Bij vragen, ga naar de behandelend arts.
Ritsuka
6 jaar geleden
Je arts kan je meer vertellen over de prognose
Erna55
6 jaar geleden
De behandelend artsen zullen de familie deze informatie geven, zogauw er duidelijkheid is over het herstel.
Yojne
6 jaar geleden
Inderdaad wat hierboven beschreven staat, met revalidatie is verbetering of herstel mogelijk maar dat is per situatie verschillend.

Het beste antwoord

Na een hersenbloeding treedt het herstel op in de eerste 6 maanden na de hersenbloeding. De eerste (ongeveer) 6 weken gaat dat herstel meestal vrij snel; daarna gaat het herstel nog wel door tot in totaal ongeveer 6 maanden.

Hoe de situatie na het hersel (dus over ongeveer een half jaar) zal zijn kan niemand je voorspellen. Bij de een is het herstel opvallend goed en zijn er uiteindelijk nog nauwelijks klachten; bij een ander valt het herstel erg tegen en blijven er uitgebreide klachten bestaan.

Na de ziekenhuisopname volgt meestal nog een heel revalidatietraject. Soms kan deze revalidatie gewoon thuis gebeuren, maar mensen worden ook vaak opgenomen in een revalidatiecentrum om de revalidatie zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Met deze revalidatie wordt de kans op een zo goed mogelijk herstel zo groot mogelijk gemaakt, maar ook met de revalidatie blijft de komende tijd onzeker hoe het uiteindelijk met uw vader zal gaan. Juist gezien die onzekerheid is het onmogelijk (en heeft het ook geen zin) om op die periode vooruit te lopen.

Heel veel sterkte voor de komende maanden, voor u, uw vader en de rest van de vrienden en familie.