Juist onbewuste bewegingen leiden tot een continu energieverbruik, en dus tot een lager gewicht.

Je kent ze misschien wel: die mensen die altijd met hun been zitten te wiebelen, of die altijd hun voet bewegen, of die altijd met hun handen ergens aan frummelen. Anderen kunnen daar stapelgek van worden, maar die mensen zijn wél de hele dag aan het bewegen.

Het is maar een kleine inspanning, maar doordat die inspanning (onbewust) de godganse dag doorgaat, wordt er toch een merkbare hoeveelheid energie verstookt.

Helaas is het nauwelijks te oefenen om op deze manier onbewust te bewegen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Oh, wat ik vergeten was te noemen:

Heb je ooit wel eens van die continu-bewegers gezien die *dik* zijn? Ik in ieder geval niet. Alle continu-bewegers die ik ken, zijn slank.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je je geest er goed van doordringt,dat je bezig bent af te vallen,zou dat idd een extra effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij van niet.
een uur lopen bijvoorbeeld, kost je een x aantal calorieen.
dat aantal valt met de geest niet te beinvloeden.

wel is het mogelijk dat je, door je ervan bewust te zijn, intensiever beweegt, en dat heeft natuurlijk wel effect.
Rieneke1
13 jaar geleden
iemand die af wil vallen is er vanzelf al heel bewust mee bezig
en ben je meer gemotiveerd en dat levert ook het resultaat op wat je wilt bereiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan me voorstellen dat je bij bewust bewegen meer energie verbruikt omdat je je concentratie ook nog moet gebruiken. Je "denken" kost immers ook flink wat energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je erg vaak ziet, is dat mensen zich na het sporten gaan belonen met iets lekkers. Soms schieten ze daar ongemerkt in door, waardoor de beloning meer energie bevat, dan dat ze tijdens de sport hebben verbrand. op die manier komen ze dus nog aan ook.

Mensen, die onbewust bewegen, zullen de drang, om zichzelf te belonen ook niet hebben. Is op die manier dus effectiever.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Afvallen doe je door meer energie te verbruiken dan dat je opneemt door je voeding.

Elke beweging, hoe gering ook, kost een zekere hoeveelheid energie.

Het hangt echter ook van het individu af omdat de ene mens een snellere, wellicht meer intense, verbranding heeft dan de andere.

'In plaats van' maakt dus niet uit. Het gaat erom dàt je beweegt

Gr. Ton