Ik denk dat yoga helpt met je leren ontspannen, maar ik geloof niet dat het je psychische problemen oplost. Die blijven wel en daar heb je ws hulp bij nodig van een psycholoog of psychiater.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om je hoofd leeg te krijgen heb je ook mindfulness, dat kan je ook leren je minder gejaagd te voelen. Maar ook daar los je grote problemen niet mee op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt het allebei proberen natuurlijk. Word je zeker niet slechter van.

Persoonlijk sla ik meditatie hoger aan. Leert je veel over jezelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen; probeer het uit. Het kan zijn dat je heel onrustig wordt van mediteren en dat yoga het beste bij je past. Yoga kan je thuis doen evt met behulp van een dvd of boek. Ook kan je een proefles yoga aanvragen, veel scholen doen dit nl. Zo weet je of dit bij je past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beiden zijn ondersteunend en werken als je begint met aandacht te geven aan de aanleiding van het probleem. Probeer te voorkomen dat je alleen maar bezig bent met het omgaan met de bijverschijnselen van de psychische aanleiding. Yoga en of mediteren is ook een persoonlijke smaak. Er zijn meer dingen waarvan iemand ontspannen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een combi is het beste! Bij heel veel yogalessen krijg je ook een stukje meditatie, je kan beter mediteren als je yogaoefeningen hebt gedaan, en je kan beter de oefeningen uitvoeren als je gemediteerd hebt.