wat te doen tegen tandpijn tijdens dragen van blokjes

Ik draag blokjes maar elke keer als ik bij de orthodontist ben gewest vor het aan spannen of dergelijke dan kan ik3 dagen met moeite eten. Weet iemand hier iets tegen waardoor ik terug kan eten? Want als ik bijt doet het heeeel veel pijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lego blokjes??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi zijn ... doet soms een beetje pijn. Ik denk dat je niet kan vermijden dat je enkele dagen pijn zal hebben. Je kan wel het bijten tot een minimum herleiden door zoveel mogelijk zacht voedsel te eten. Ik denk dan aan soep, papjes, sapjes, yoghurt, zachte groenten (tomaat) en fruit (banaan), gemalen vlees (gehakt, patee). Om toch de nodige vitamientjes binnen te krijgen, kan je bvb een paar soorten fruit de blender doorjagen tot de pijn minder is. Moest de pijn echt niet te verdragen zijn, kan je altijd opteren voor een pijnstiller (paracetamol of dafalgan). Heb je hier geen ervaring mee, altijd eerst bevragen bij je apotheker of (tand)arts. Deze mensen zijn het best op de hoogte over de dosering enzo... Doorbijten, zou ik zeggen maar da's nogal dubbelzinnig :D

Het beste antwoord

de orthodontist kan U iets meegeven dat je s'avonds of als je thuis ben tegen het tandvlees kan leggen om de pijn wat te drukken. Een soort sliert van iets dat op paraffine of iets in die aard lijkt.
Je kan ook een Dafalgan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het er met je je othodontist over kunnen hebben en vragen of hij ze minder wil spannen omdat je er echt veel pijn van hebt. Je zal wel iets langer je beugel dragen maar om de paar weken 3 dagen niet kunnen eten is ook geen pretje.