Roodverbrand door de zon wat kun je er op doen?

Waar kun je mee koelen als je geen na het zonnen zalf hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Plakjes komkommer kan verkoeling geven.
Of als je dat niet hebt kun je er ook yoghurt op smeren, dat koelt ook lekker af. Daarna koel douchen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als je de hele rug verbrand hebt hoeveel komkommers heb je dan wel niet nog en dan mag je niet eens bewegen omdat zij er anders afvallen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja teun, soms is het leven zwaar... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (8)

Plakjes komkommer erop leggen en steeds vervangen.
Komkommer koelt heel goed af.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je geen komkommer hebt, werkt aardappel ook goed.
Dunne plakjes snijden en op je huid leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de ventilator laten afkoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lauwe douche nemen die meer tegen het koude aanzit. Je huid moet nou eenmaal afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aloe. Snijd een blad van je aloe af en schil het af. Je krijgt dan een soort 'zeepje' met groen slijmerig spul er op waar je je huid mee in kunt smeren. Helpt geweldig (stinkt ook geweldig). Gelukkig zijn er ook smeerseltjes te krijgen met aloe er in, maar die werken allemaal stukken minder goed dan het echte spul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan waar je die smeerseltjes koopt. Ik heb zowel in Nieuw Zeeland als in Chili fantastisch spul gevonden, eigenlijk precies zoals je beschrijft: slijmerig groen spul waar een geur aan hangt :)
yoghurt
wikkel jezelf in een laken dat onder de yoghurt mag komen
koelt prima en is heel naturel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Karne)melk of yoghurt is heel verzachtend voor een door de zon verbrande huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verbrand bent smeer er after sun op en het voelt ook nog heel verkoelend aan .