Is een korst op een wond met een hechting erg?

Hallo,

1 week geleden ben ik in het glas gevallen met mijn hand. Hier door moest ik 2 hechtingen in mijn hand laten plaatsen. Na 1 week mochten die eruit. Alleen nu de hechtingen eruit zijn is er een beetje een bolletje ontstaan van mijn huid om het natuurlijk strak getrokken was met de hechtingen. Alleen hierbij zitten ook nog wel een paar korstjes.

Mijn vraag luid daarom ook is een korst op mijn wond erg na de hechtingen verwijderd zijn.

Op internet las ik welleens dat mensen die korst eraf krabben of iets dergelijks alleen ik ben bang als ik dat doe het gaat bloeden en de wond weer open is.

Mocht het noodzakelijk zijn kan ik wel een foto van mijn hand met mijn wond op uploaden.

Zelf heb ik weinig ervaring met hechtingen en zulken wonden met korsten dus ik weet niet precies wat ik ermee moet doen. Dit zal ook een litteken worden.

Toegevoegd na 26 minuten:
Link naar de foto's van de wond mocht je deze willen zien.
Foto 1: https://1drv.ms/i/s!App26uzFpebNhnqd-r5KjHbQZEK7
Foto 2: https://1drv.ms/i/s!App26uzFpebNhnvhYa6EEwJKyhtV

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niks mee doen, krabben aan korstjes e.d. maakt de kans op littekens groter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik neem aan dat deze korst uiteindelijk ook zelf verdwijnt ookal zit hij een beetje onder de huid lijkt het wel.
Ritsuka
6 jaar geleden
Korst gewoon laten zitten

Het beste antwoord

Nee, dat is niet erg. Meestal ontstaat er wel zo'n korst. Het hindert de wondgenezing niet en beschermt de wond wel nog tot op zekere hoogte.
Overigens ziet de wond er ook anderszins goed en mooi rustig uit.

Nog vastzittende korstjes kan je maar beter laten zitten; ze hebben een beschermend effect en als je ze echt lostrekt dan creëer je een nieuwe wond (die vervolgens niet meer gehecht kan worden.) Delen van zo'n korst die duidelijk los gaan liggen kan je wel voorzichtig loshalen; als je niets doet dan valt zo'n korstje er vanzelf ook wel af.