Hoe kom ik van luizen af ?

Mijn. Ouders nemen het niet serieus en ik kam was kam was maar het komt elke keer weer terug wat moet ik doen !?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vervelend dat je ouders het probleem niet aanpakken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoofdluis komt vaak op de basisschool voor, niets om je voor te schamen. Het belangrijkste dat je nodig hebt is een luizenkam/stofkam, daarmee kam je je haar minimaal 2 weken dagelijks grondig, daarnaast kun je kiezen voor een anti-luizen product dat je kunt kopen bij de drogisterij of apotheek. Als je nog op de basisschool zit, vraag dan hulp van een volwassene bij het gebruik hiervan (oma/opa, tante/oom, buurvrouw/man), als dat niet mogelijk is, lees de gebruiksaanwijzing grondig en pas op dat het spul niet in je ogen komt. De behandeling moet je na een aantal dagen (laten) herhalen, vergeet dat niet. Het wassen van beddengoed, knuffels en kleding is achterhaald, dat hoeft niet meer. Waarschuw de school en de ouders van je vrienden, dat je hoofdluis hebt of hebt gehad zo snel mogelijk, als je nu vakantie hebt waarschuw je de school de eerste schooldag, dat is belangrijk, zodat andere ouders hun kinderen kunnen controleren op luis zodat herhaling voorlopig niet aan de orde is.

Bronnen:
http://www.landelijksteunpunthoofdluis.nl/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100