iS EEN "harde bult" naar aanleiding van een blauwe plek slecht ?

wat is die harde bult in feite ?

Toegevoegd na 11 uur:
en geeft dat geen gevolgen voor later, kanker of zo ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
99.7K

Het beste antwoord

Blauwe plekken zijn het gevolg van gescheurde bloedvaatjes na een stoot of een valpartij. De huid kleurt blauw omdat het bloed zich verspreidt in de omgevende weefsels. De meeste blauwe plekken zijn onschuldig en verdwijnen na twee à vier weken vanzelf. Het genezingsproces gaat meestal gepaard met een rijk kleurenpalet, van donkerpaars tot geel.

Op de plaats van de botsing kan een hematoom ontstaan. Een zwelling of buil. Die verdikking is meestal goedaardig.

Hematomen kunnen ook dieper liggen en dan aanvankelijk geen opvallende verkleuring tonen, maar wel een zwelling: de buil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
het is 13 jaar later maar ik hoop dat u alsnog reageerd. ik heb dus precies hetzelfde een blauwe plek met een bult eronder maar die blauwe plek en de bult gaan maar niet we ze zitten er al 5 maanden is dit erg?

Andere antwoorden (3)

Dat is heel normaal. Door een klap ontstaat er een bloeduitstorting onder je huid. Vocht en bloed en kneuzing zorgen voor een bult. Het trekt vanzelf weg.

Als het op het bot is en je blijft er last van houden, zou ik even naar de dokter gaan, er kan een scheurtje in het bot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij gestold onderhuids bloed. Verdwijnt uiteindelijk vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelf wegmasseren helpt ook . Als het niet weggaat dan kan het slecht zijn.