Na ochtendkranten weer slapen is dat slecht?

Hallo, ik slaap meestal van 2 uur tot kwart voor 6 en dan ga ik de ochtendkranten bezorgen. Daarna slaap ik weer tot ongv 11 uur. Heeft het nut om daarna weer te slapen, want ik hoorde dat je dik wordt en meer kans hebt op een hartaanval.
Verder slaap ik meestal 07:15 - 07:30 weer.

Vraag 2: zal ik dik worden als ik max 6 uur slaap heb, maar wel aan de maximale calorieën per dag houd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Castle
6 jaar geleden
Het diepst in je slaap is gemiddeld tussen 3 en 5 uur. Dan sta je op om kranten te bezorgen. Je slaapt niet eens aaneengesloten en is dus de conclusie: JA. Dit is slecht voor je. Niet omdat het je dik kan maken maar je lichaam raakt ontregeld. Slaap komt in verschillende stages en die moeten doorlopen worden voor de ideale nachtrust. Ga dus op zijn minst eerder slapen en probeer minimaal aan 8 uur te komen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom ga je niet eerder slapen? 2 uur naar bed is wel erg laat.
Reddie
6 jaar geleden
Maak je niet dik. Daar is niets mis mee.
Ik heb 5 jaar in wisseldienst gewerkt. De ene week 5 dagdiensten, de volgende week 6 nachtdiensten.
Overdag dan slapen, dus. maar niet altijd aan één stuk. Ook nu slaap ik vaak in 2-en of 3-en als dat nodig is. Ik voel me daar al meer dan 20 jaar prima bij.
Ik ben het oneens met alle reacties en antwoorden.
Als jij je daar goed bij voelt is het prima, en niets aan de hand.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij Reddie. Je lichaam geeft precies aan wat het nodig heeft. Als jij geen klachten ondervind is er niets aan de hand.

Antwoorden (2)

Het is in elk geval niet de meest ideale manier van rusten. Je nachtrust in één keer, aaneengesloten genieten, is de meest ideale manier van rusten. Maar of je er dikker van wordt en de kans op een hartaanval vergroot, hangt van veel meer factoren af. Als je verder goed gezond leeft (gezond eten en bewegen), zal die minder ideale nachtrust jouw gestel niet meer in gevaar brengen. Alleen letten op je maximale calorieën is niet genoeg. Het gaat er ook om in welke vorm je ze binnen krijgt, ook gelet op je vitaminen en mineralen.......
jc54
6 jaar geleden
Na je ochtendronde weer gaan slapen, nee niet slecht, maar beter niet zo standaard..

De beste manier is aaneengesloten genoeg uren te slapen. Hiermee geef je je lichaam de kans om het 'onderhoud' dat 's nachts plaats moet vinden , uit te laten voeren.

Wat je niet moet doen is in de val te trappen van 'lekker nog een uurtje -of twee- te gaan slapen of liggen. Is niet goed. Houd je aan de voor jou goede tijden 5 of 6 of 7 of 8 uur slapen en als je er de behoefte aan hebt om overdag nog een dutje te doen, ach, niet erg hoor. Eigenlijk als je nog niet oud bent, ik weet je leeftijd niet, kan je beter vaste tijden van naar bed/slapen en opstaan aanhouden.

Het is voor niemand , ongeacht je leeftijd , goed om niet genoeg uren te slapen , diep te slapen. Een van de nadelige gevolgen KAN zijn dat je zwaarder wordt. Dat gaat heel langzaam, je hebt ook niet door dat het daaraan ligt.

Eerder naar bed gaan, kan voor jou de oplossing zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Kans op een hartaanval? Een grotere kans hebben mensen met slaapproblemen, maar dan moet je denken aan insomnia. Jij lijkt wel te kunnen slapen, maar door werkzaamheden een paar uur wakker moet zijn.

"BAARN - Mensen met slaapproblemen hebben een grotere kans op het krijgen van een hartaanval. Uit onderzoek blijkt dat het risico op een hartaanval bij mensen met insomnia 27 tot 45 procent hoger was dan bij mensen zonder slaapproblemen." (bron)

Toegevoegd na 34 minuten:
"...minder dan zeven uur slaap kan leiden tot extreem overgewicht" (bron)
Te weinig slapen kan leiden tot behoefte om meer te eten... zelfs tot 900 calorieën per dag EXTRA.

“Slaapgebrek stimuleert hormonen die zorgen voor trek. Het hormoon zorgt ervoor dat je lichaam minder snel een vol gevoel aangeeft. Een simpele verklaring is ook nog hoe langer je wakker bent hoe meer tijd je heb om te eten” aldus Taheri.(bron)

Dik, max. calorieën en 6 uur slaap.
Jouw '6 uur slaap' is geen 6 uur, DAT zou geen probleem zijn, is minder dan 4 uur + 2 en dus te kort.
Ja, want meer eten is meer eten, dan vergeet je toch die caloriëen(echt) of je moet 's nachts dan alleen maar komkommers(water) eten.:)

P.S. Er bestaan ook mensen die genoeg aan 4 à 5 uur slaap hebben.
Houd eens bij hoe je je voelt, moe, fit, slaperig? gewoon noteren alles, kijk maar hoe het uitvalt.