Hoeveel kaneel is ongezond?

Overal staat dat teveel ongezond is maar nergens staat hoeveel. Ik eet elke morgen kaneel over mijn ontbijt.

6 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is o.a. afhankelijk van de soort, maar sowieso is het behoorlijk veel. Tot twee theelepels per dag maakt het niet uit.
http://www.optimalegezondheid.com/de-gezondheidsvoordelen-van-kaneel/
Ritsuka
6 jaar geleden
je gebruik niet meer dan een theelepel denk ik

Antwoorden (1)

De 'gevaarlijke' stof in kaneel is coumarine. 1 gram kaneel bevat ongeveer 1,5 mg coumarine (Ceylon- of Indonesische kaneel; deze bevat monder coumarine dan Chinese kaneel). De Europese Voedselautoriteit adviseert een maximale inname van 0,1 mg per kilo lichaamsgewicht. Als je dus 60 kilo weegt, mag je 60 x 0,1 = 6 mg coumarine, wat overeenkomt met 4 gram kaneel.