wat te doen aan ontstoken blaar op vinger?

hoi,

ik heb sinds 2/3 dagen een blaar op mijn vinger, de eerste keer had ik hem doorgeprikt maar kwam er nieuw vocht en heb ik hem nog een keer doorgeprikt.
Nu is hij weer opnieuw dicht een is het er omheen rood en de blaar zelf is geel. het zit precies iets boven waar mn vinger buigt dus dit lukt ook niet meer zo
wat moet ik hier mee doen?

Toegevoegd na 1 uur:
de mevrouw van de kruitvat raadde me aan 'de blaar openmaken, in de biotex, en dan betadine onder een pleister' 2x per dag biotex en 2x per dag een nieuwe pleister

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou dit met Betadine zalf kunnen behandelen,dit liefst onder een verband.2-tal keren per dag verversen.

In de apotheek aangepaste pleisters vragen

Weken in Biotex, dat is ontsmettend en genezend. 3 x daags in warm water een halve eetlepel biotex.

Een ontstoken blaar kun je in een soda-badje weken. Soda is te koop bij Jumbo/AH en de drogist. Kokend water en voeg natuurzuivere soda toe. Voor een vinger of teen is één eetlepel soda op 1 liter water genoeg. In het net gekookte water de soda oplossen en dan AFKOELEN tot je je niet meer verbrand. Doe je vinger twee keer per dag 10 minuten in een soda-badje, dit zal in de meeste gevallen genoeg zijn om snel te verdwijnen. Je kunt trouwens ook Biotex (wasmiddel) gebruiken in plaats van soda, dat werkt even goed.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Ik zou maar de huisarts gaan. Ik heb ook wel eens een ontstoken blaar op mijn onderarm gehad, bij de huisarts krijg je een zalfje met een antibioticum erin. De blaar die open is, is een brandwond. Neem die ontsteking serieus. Ga naar de huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100