Wat gebeurt er als je betrapt wordt door de politie tijdens het drinken van alcohol op staat en je bent onder de 16 jaar? (Gemeente Den Haag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

De ouders worden gebeld om het kind op te halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan word je doorgestuurd naar buro halt..
je krijgt toch een boete, want drinken op die leeftijd is verboden, zeker in het openbaar..

dus niet drinken, dan hoef je je ook geen zorgen te maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neee jo je naam wordt opgeschreven en je moet je laten zien, maar er gebeurt niks mee, ze kunnen je drank innemen maar dat gebeurd zelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol drinken op straat is in de meeste gemeentes verboden in de APV ( algemene plaatselijke verordening).

Als je onder de 16 bent, kun je onder bepaalde voorwaarden, doorgestuurd worden naar Halt, voor een alternatieve straf. Kom je niet in aanmerking meer voor een Halt straf, dan zal je een boete opgelegd krijgen.

Verder zullen je ouders op de hoogte worden gesteld, middels een brief.
AlphaLimaSierra