omdat goud eerlijk is en met een hart van goud wil je daarmee zeggen dat het een geweldig hartelijk en eerlijk persoon is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 mooi

Andere antwoorden (10)

As da ge een zeer goei mens zijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief zijn, veel voor iemand over hebben, zorgzaam zijn, onzelfzuchtig zijn. Omgekeerde van een hart van steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft veel over voor andere mensen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heel aardig/lief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gij zit heel aardig tegen het hoogste niveau aan! Alvast gefeliciteerd!
Een hart van goud wil zeggen dat degene over wie het gaat een bijzonder mooi mens. Mooi..in de zin van goed.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Ton! We weten allemaal dat jij het bent die het antwoord geeft, door je avatar. je hoeft er niet steeds Groetjes, Ton bij te zetten,ook al is het wel leuk!
Goud is een edelmetaal en ook waardevol. Er zit ook geen andere toevoeging in dus is ook puur natuurlijk en dit wordt als eerlijk gezien. Goudeerlijk ben je als je absoluut integer oftewel eerlijk bent. Goud wordt dus gezien als goed. Als je dus een hart van goud hebt, ben je gewoon een erg goed mens en schuilt er niets kwaadaardigs of oneerlijks in je.
amc
13 jaar geleden
Zoals het er staat: een looiig ding van 'n halve pond; da's al gauw enkele tienduizenden euro's!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het zo maar laten transplanteren, ware het niet, dar je zonder niet leven kunt!
Een iemand die alles doet om een medemens te helpen, in voor en tegenspoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hart van goud hebben =
voor iedereen een goed mens zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je een sociaal mens met een lief karakter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je een goed mens bent en meer voor anderen doet,dan voor je zelf