uit respect en liefde.je wilt dat die ander t goed heeft.het zou niet goed voelen als het niet zo was.en dan voelt het goed om voor iemand te zorgen,omdat je weet dat je t juiste doet.dat voelt goed in je hart.het kan zelfs als een eer voelen,dat jij dat voor iemand mag doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om andere mensen te kunnen helpen, die de hulp nodig hebben.

Om er uiteindelijk een beter mens van te worden.
Je helpt iemand anders, krijgt daar waardering voor.
En voor jezelf een kleine voldoening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om zichzelf goed te voelen. Het voelt lekker als je iets voor een ander kunt doen/zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om iets goeds te doen voor andere mensen.
Omdat je van die mensen houdt.
Om jezelf te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Wij zorgen voor anderen bijvoorbeeld (de ouders), omdat
zij ook voor ons hebben gezorgd voor de opvoeding en scholing (van hun kinderen) Dit is een wisselwerking en getuigt ook van de ware liefde voor elkaar !

Ook Jezus heeft dit gezegd in zijn redevoering :

Heb elkander lief, zoals Ik U hebt liefgehad !

Dit wil zeggen = Uit LIEFDE dingen voor elkaar doen :

Bijvoorbeeld : een zieke oppassen, een eenzame uitnodigen, een gevangene een bezoekje brengen
de hongerige spijzen en de dorstige laven !
Ook de zorg voor onze (bejaarde) ouders van hun kinderen behoren hiertoe.

Voor meer info verwijs ik graag naar de hier toegevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die voor anderen zorgen zodat ze niet stil hoeven te staan bij hun eigen sores. Want als je je maar druk genoeg maakt om een ander, dan heb je geen last van je eigen ellende, pijn en moeite.
Dan lijkt narigheid van een ander erger en kan je die van jezelf baggatelliseren. Voor een ander zorgen is makkelijker dan voor jezelf zorgen, in elk geval minder pijnlijk. Dat noemen ze ook wel vluchtgedrag.

Ik zou ze niet graag de kost geven die zo door 't leven gaan, want dat zijn er een heleboel. Gelukkig niet iedereen, maar ze bestaan wel.