Is op vakantie gaan goed als je overspannen bent?

Ik ga eind van de maand naar Ibiza met een collega/vriend. Ik ben blijkbaar overspannen na ik een vragenlijst had ingevuld bij de huisarts (met de klachten die ik nu heb).
Ik wil graag heen en denk dat ik daar kan relaxen. Maar zit nu al beetje te stressen waar we moeten zitten lunchen en avondeten.
Dus is dit goed voor mij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Castle
6 jaar geleden
Je moet eigenlijk te raden gaan waar die overspannenheid vandaan komt. Op vakantie gaan kan ook stress geven als het niet geheel naar wens gaat. Aan de andere kant kan een nieuwe omgeving met zon en zee je ook weer rust geven. Het is belangrijk rust te zoeken en voor de ene is het vakantie en voor een ander thuis een boek lezen. Kijk dus naar wat jij denkt dat je rust geeft.

Antwoorden (2)

Niet perse. Een vakantie kan ook zeer stresserend zijn. Als je je vooraf al zorgen loopt te maken moet je misschien overwegen om niet te gaan. Maak elke dag een flinke wandeling en ga wat lekkers koken voor jezelf. Dat leidt af. In je eigen bed kunnen slapen geeft ook rust.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus vakantie annuleren?
Antoni
6 jaar geleden
Praat eens met die vriend/collega! Hij weet vast wel een oplossing voor problemen die jij lijkt te verwachten. Het is vakantie, en Ibiza is een vakantieoord! Je bent niet de enige toerist die moet lunchen en dineren dáár!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
JustR: die vraag kun je alleen zelf beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet eigelijk niet wat goed is nu. Ik dacht dat ik alles goed deed, dus niet en daarom overspannen ben. Dus ben opzoek naar advies.
Ben je gewoon wat overspannen of overwerkt, oververmoeid enz. dan is een vakantie geweldig om weer de oude te worden.
Maar heb je een echte burn-out, dan is een vakantie een ware hel, die tot veel meer problemen gaat zorgen dan die je nu al hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou heb bloed laten testen, vitamine d was laag en mijn b12 ook.
Voor vitamine d heb ik ampullen gekregen voor de b12 pilletjes gehaald bij de Tuinen.
En naast een vragenlijst hebben ingevuld bij de huisarts kwam daar uit hoge stress had (overspannen zou zijn). Dus zeker weten wat ik heb weet ik niet. Huisarts lijkt niet echt te helpen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Burn-out klachten hebben specifieke kenmerken die daar bij horen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vakantie annuleren of met huisarts bespreken?