Wat kun je het beste doen als je door gebrek aan slaap geen concentratievermogen hebt op het werk?

Koffie drinken doe ik normaal al dus dat helpt niet echt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Incidenteel als ik 's avonds slecht geslapen heb. Dit gebeurt zo af en toe.

Het beste antwoord

uitslapen, gewoon beginnen
je werkgever om 'clementie' vragen
proberen te voorkomen dat je slaapgebrek opdoet/hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tegen je werkgever zeggen, dat je niet kunt functioneren zo, en op eigen rekening een vrije middag nemen. (Heb ik zelf echt wel eens gedaan, en als zzp er heb ik mijzelf ook wel eens de ruimte gegeven om een middagdut te doen).
Je werkgever heeft er recht op dat je optimaal in conditie je werk verricht. Slaaptekort is geen ziekte, je hebt tijd genoeg thuis om voldoende te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even in de pauze naar buiten gaan en met flinke pas een wandeling maken.
En af en toe even wat eten om je suikerspiegel op nivo te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keer het om: ga slapen tijdens de werktijd en werk tijdens de slaaptijd. Maar als dat bedrijfsorganisatorisch niet te regelen is dan deze wat serieuzere tip: ik sla dan wel eens een nacht over dat wil zeggen slaap een nacht niet en duik de volgende avond pas de stee in. Het overkomt me wel eens dat mijn biologisch klok verstoord is bijvoorbeeld omdat ik steeds later naar bed ga of dat er zorgen zijn. En eenmaal over de slaap heen is het zinloos en té over de dam om schaapjes te gaan tellen want je weet: als er ééntje over heen is volgen er meer. Dus werk ik dan lekker door. De volgende nacht slaap ik dan in de regel wel en sta de volgende dag fris op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om werk gaat waarbij uiterste concentratie wordt gevraagd, kun je maar beter iets anders doen die dag. Ga wat opruimen of ruil van werkzaamheden met je collega enz.

Het is al gezegd, maar wandelen helpt heel goed. Wanneer dat niet mogelijk is, kun je een powernap nemen. (als de mogelijkheid er is natuurlijk)

Als het echt allemaal te veel wordt, dan gewoon vrij nemen en naar huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stop dan met koffie drinken.

zorg dat je genoeg slaapt.

ontspan.

de tijd gaat ook voorbij als je ontspannen bent.

geniet van je leven.