Wat hoor je sowieso in huis te hebben qua verband e.d. Met andere woorden wat hoort er zeker in een verbanddoos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een handig overzichtje vindt je in onderstaande link
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In een basisverbanddoos hoort het volgende in te zitten:
• Verbandgaas/kompressen
• Verbandwindsel
• Verbandwatten
• Snelverband
• Hechtpleisters
• Wondpleisters
• Driekante doek
• Ontsmettingsdoekjes
• Pincet
• Verbandschaar
• Handschoenen

Je kunt het nog aanvullen met brandgaas en andere persoonlijke middelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenstaande
+ betadine
+ tekentang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande lijstjes zien er goed uit, eventueel nog uit te breiden met een blocknote en podlood (om dingen op te schrijven die van belang zijn voor professionele hulp) en een zaklamp(batterijen!).
Verbanden enzo zijn hartstikke handig maar nog belangrijker is te weten hoe het gebruikt moet worden.
Kijk maar op de onderstaande link en doe er je voordeel mee. (hoewel ik hoop dat je het nooit nodig zal hebben)

www.ehbo.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
informeer eens bij je apotheek?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van hansaplast die spuit pleisters,, dat je op de wond spuit, en dan komt er een beschermend laagje over! Heel handig om gewoon in je tas te hebben! ;)