Wat is die witte aanslag op mijn nagel?

Ik heb op een van mijn teennagels aan de rand waar de nagel uit de teen komt een witte "aanslag" zitten. Een soort kalk. Het is geen kalknagel want ik kan het wit er gewoon afkrabben. Het zit dus niet IN de nagel, maar erop. Heeft iemand enig idee wat dat is? En is er iets wat je erop kan smeren zodat het niet ontstaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het van die puntjes zijn is het magnesium. Dit kun je, net als roos in je haar, krijgen door in stress te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn niet echt puntjes nee, meer een rand tegen de huid aan. Hoe verder van de huid af hoe dunner de "kalk".

Het beste antwoord

Dat moet haast wel schimmel zijn. Smeer er een week lang 2x daags Tea-trea olie op. Als het niet weggaat, dan moet je even naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan inderdaad schimmel zijn.
Misschien beter even een pedicure om raad vragen.