Heb ik een eetstoornis?

Ik voel me nu al een hele tijd heel onzeker over mijn eigen gewicht en eet dagelijks ongeveer niks meer behalve als er mensen bij zijn. Ik sport en spuug mijn eten uit en heb laxeer middelen gebruikt. Ik heb ondertussen een beetje ondergewicht en wil niemand om me heen bezorgt maken. Maar mijn vriendin denkt dat ik een eetstoornis heb. Ik voel me telkens schuldig als ik wat eet. Heeft iemand tips of weet iemand wat ik heb?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Ja, klinkt als eetstoornis
Cryofiel
6 jaar geleden
Al behoorlijk gevorderd zelfs.

Het beste antwoord

Je eet bijna niets meer, behalve als er mensen bij zijn. Je spuugt je eten uit en gebruikt laxeer middelen. Je hebt al ondergewicht en je voelt je heel onzeker over je gewicht.

Ja , je hebt een eetstoornis want tussen niet veel eten en spugen en laxeermiddelen gebruiken en alleen een beetje eten als er andere mensen bij zijn is een wereld van verschil.

Je vriendin kent je en heeft het door.
Vraag haar anders om met jou mee te gaan en je te steunen. Ga naar de huisarts om hierover te praten en vraag om advies wat je het beste kunt doen. Zo gaat het niet goed hoor, er moet iets gebeuren.

Onzeker, schuldig gevoel als je iets eet, dat is echt niet goed, nee Emily, bel morgen maar de huisarts voor een afspraak, dit gaat de verkeerde kant op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat moet ik doen als ik wil dat niemand het weet en nog niet meerderjarig ben?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je boven de 16 bent heeft je huisarts geheimhoudingsplicht. Hij/zij mag dan niets tegen je ouders vertellen.
Ik denk wel dat het beter is om je ouders te vertellen. Een eetstoornis is iets wat je niet in je eentje kunt oplossen. Daar zul je de hulp van je ouders bij nodig hebben. Je woont immers nog thuis (neem ik aan) dus zullen zij er zeker mee te maken hebben. Misschien hebben ze zelfs al iets door?

Andere antwoorden (1)

Jij hebt inderdaad een eetstoornis, en die heeft alle kenmerken van anorexia nervosa. Ik raad je dan ook aan heel snel met je huisarts contact op te nemen om dit te bespreken, want als je hier niets aan doet kan dit ernstige gevolgen voor je gezondheid hebben.