Waarom slaap ik in Afrika slechter?

Sinds een tijdje verblijf ik in Zuid-Afrika. Ik slaap hier een stuk slechter. Wel even veel uren als thuis, maar ik ben duidelijk minder uitgerust en heb vaker hoofdpijn. In bijvoorbeeld Zuid-Amerika, Curaçao of Zuid-Europa had ik nergens last van. Het komt dus (waarschijnlijk) niet door de warmte. Zijn er anderen die dit ook ervaren hebben en/of weet iemand hoe dit komt? Dank alvast!

Toegevoegd na 16 uur:
Om antwoord te geven op de laatste vraag: In Kaapstad. En nog een detail: Normaal gesproken word ik 'langzaam moe' en nu gaat ineens op een bepaald moment 'het knopje om'...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

ik ben autodidact docter

mijn eerste idee is : je krijgt in africa op een of andere manier niet het juiste voedsel binnen of water....

ten tweede : een kleine mogelijkheid is dat er een storende factor is ....bijv een geluid of een trilling in de nacht die je wakker houd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de coriolis-krachten. Die draaien de andere kant uit op hert zuidelijk halfrond, daar slaap je dan slechter door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan verschillende redenen hebben: warmte, stress, heimwee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar in Zuid-Afrika zit je? Zit je in "de bergen".
Zuid-Afrika ligt sowieso al hoger dan Nederland, kans is dat je lichaam gewoon moet wennen aan een andere hoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet warm nu in Kaapstad.De winter begint en het regent.Misschien moet je jezelf aanpassen aan de omgedraaide seizoenen.