Hoe ga je om met mensen die sterven? Niet alledn familieleden, maar ook mensen die je niet kent.

Soms lees ik boeken, of hoor ik een waargebeurd verhaal en wanneer mensen dan sterven voel ik veel pijn. Ik weet echter niet wat ik moet doen hiermee. De stress houdt onbewust ongeveer een week aan, alleen heeft iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rouwen om een bekende overledene is heel gewoon. Daar moet je ook de tijd voor nemen. Dat je je echter ook lange tijd treurig voelt als een onbekende is overleden, is nogal ongewoon. Je lijkt er in het dagelijks leven last van te hebben. Ik raad je daarom aan te proberen het overlijden van onbekenden te relativeren. Dat kan op verschillende manieren. Het is wel de vraag welke manier voor jou de beste is. Dat zal je zelf moeten bepalen of ontdekken. Relativeren kan door je gedachten te verzetten -denk aan positieve dingen-, door je (druk) bezig te gaan houden met andere zaken en nog op talloze andere manieren. Mogelijk kan een professional, bijvoorbeeld een huisarts hierbij helpen, bijvoorbeeld door je suggesties te geven voor het relativeren die echt bij jou passen. Hij/zij kent jou immers persoonlijk, of in ieder geval beter dan een willekeurige gebruiker van deze website.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100