Wat is n verantwoorde en gezonde manier om enkele kilootjes kwijt te raken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet snoepen, fietsen zoveel mogelijk en het volgende niet vergeten. Ieder pondje gaat door het mondje! Minder calorieën tot je nemen en meer bewegen. Blijf wel verantwoord eten! ■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen. ■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten. ■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan. ■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen. ■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen. ■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn. ■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was. ■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven.

Bronnen:
dieetblog.com

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je zo min mogelijk honger hebt. Honger doorstaan tot je weer "mag" eten zorgt ervoor dat je lichaam daarna veel ernergie opslaat. (En dat wordt dus vet.) Zorg daarom dat je lichaam overdag niet langer dan 3 uur zonder voedsel zit. Neem tussen je ontbijt, lunch en diner een gezond tussendoortje, en eet na je avondeten nog iets kleins. Probeer niet te snel af te vallen. Dat werkt gewoon echt niet, hoe geweldig het ook lijkt. Vrouwen hebben gemiddeld 2000 calorieën nodig, mannen 2500. Ga daar nét iets onder zitten, 200 kcal, ofzo, en geen 1000. Je zal dan langzaam afvallen, maar verkleint de kans op het jojo-effect ENORM. Eet bij de 3 belangrijkste maaltijden gemiddeld 400 kcal per keer, liever meer ‘s ochtends dan ‘s avonds. Eet bij je ontbijt vooral koolhydraatrijk voedsel (brood, pap, ontbijtgranen en fruit) en bij het diner vooral eiwitrijk voer er groenten. Ga niet ineens keihard, intensief sporten, daar schiet je niks mee op, en als je hier weer mee ophoudt ga je ook jojoën. Ga liever wandelen, of stukken fietsen. Calcium is een buikvet-killer. Zo’n 1500 mg per dag (maar dan ook niet méér!) laat je buikje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit effect wordt versterkt met een gezonde vitamine C inname. Max. 1000 mg per dag voor een niet-roker, een roker kan hier zéker 25 mg bij optellen per sigaret per dag, met een maximum van 3000 mg.

Elke dag iets minder eten,geen tussendoortjes alleen fruit,veel bewegen en sávonds na 7 uur helemaal niks meer eten goed ontbijten,veel vezels en fruit,elke minimaal 30 goed bewegen veel succes

ik heb een afwijkende mening alleen drugs kunnen je helpen om slank te worden ....die onderdrukken het honger gevoel...maar ha ha niet raadzaam zeggen veel mensen de drugs geven veel uitputting..... en vreten energie als je een simpele manier zoekt ? plant je voort en voed je kind gezond...( vlees maar niet teveel chips ) en dan word je kind slank

Regelmatig zwemmen.

moet dat nou weer?

Verantwoord en gezond lijnen. Veel bewegen, maar kijk wel uit voor spieropbouw want dan wordt je zwaarder/ En natuurlijk de tussendoortjes. Begin rustig en leg de lat niet meteen te hoog, daarmee creer je terugval terwijl je juist in het begin zoveel steun kunt hebben aansucces ervaringen die motiverend werken Lichaam en geest (en dan vooral van die koppige homosapiens) hebben enige tijd nodig om zich op een nieuw patroon in te stellen. Analiseer uw leef en eetgewoonten, pak ns de trap of ga lekker zwemme eens per week. Onderzoek waar nog wat te halen valt maar vergeet intussen niet te leven.

Het voorjaar is een perfecte tijd om snel even wat kilootjes kwijt te raken. Er komt weer veel zomerfruit en dat kan net zo lekker zijn als snoep! Bij mij moet er na de winter ook weer wat af en dat gaat snel als je geen suiker gebruikt (of een beetje in plaats van 2 scheppen die ik gewend was in mijn koffie en thee)Thee lukt wel zonder, je hebt zoveel lekkere smaakjes, maar koffie zonder....nee, niet voor mij. Ik begin `s morgens na het ontwaken met 2 glazen water. Vult al wat en reinigt van binnen. Dan zet ik een lekkere thee (marocco meestal) en smeer een volkoren bammetje met kaas en een met jam, of 2 volkoren beschuiten met aardbeien. Om ca. 10-11 uur neem ik een kopje koffie en een granenbiscuit. Tussen 12-13 uur maak ik vaak een salade van gegrilde kipfilet, aardbeien, rucola of icebergsla, wat gehakte nootjes en een dressing van citroensap,gem. peper,ietsje zeezout,wat yogonaise en wat arachide olie. Die eet ik met een knapperig pistoletje. Tussen 15-16 uur maak ik wat fruit schoon, kiwi, meloen, aardbeien, appel ofzo en maak hier een soort salade van. Lekker met een glas versgeperst sap. Of ik maak thee met een banaan erbij, of cräcker met rauwe ham. Tussen 18-19 uur eet ik gewoon mee met mijn mannen, kook niets aparts ofzo. Om 20 uur drinken we een kopje koffie met niets erbij en het glaasje wijn spaar ik ook uit. Ik drink dan water. De hele dag door, drink ik water tot ik zo`n 2 liter binnen heb. Het vult je maag en het reinigt je nieren. Als je al die extra hapjes die je vooral `s avonds eet omdat het zo gezellig is,laat staan en je snoept niet tussendoor, val je gegarandeerd al af. Als je overdag veel zittend werk doet, ga dan een lekkere wandeling maken. Het weer is nu lekker daarvoor. Neem wat vaker de fiets inplaats van de auto. Op internet zijn zo veel magere recepten te vinden, probeer ze uit, je zult verrast zijn hoe lekker ze zijn. Kijk voor de gein eens hoeveel suiker in veel producten zit als je in de supermarkt bent. Zelfs in de light dranken.Vergeet niet om toch wat vet te eten want dit heb je nodig! Dus niet alle vet vermijden. Je kunt wel zonder extra suiker en natrium. Dit zit er van nature al in, in de meeste voedingsmiddelen. Relaxed afvallen gaat het lekkerst, echt waar.Succes ermee!

Ik heb alles al geprobeerd. Lukt mij ook niet.

Probeer het niet te snel. Die kilootjes zijn niet in drie weken erbij gekomen, gaan ook niet in drie weken weer weg! Kies voor gezonde, vetarme maar wel eiwitrijke voedingsmiddelen. Zorg vooral voor een goed ontbijt, met (magere) melk of yoghurt en voldoende vezels. De calcium en het eiwit verminderen het hongergevoel waardoor je gemakkelijker nee kunt zeggen tegen een tussendoortje. Een andere tip: Alles wat je eet: alleen aan tafel, van een bord, en met mes en vork (of lepel...) NIETS met de handen eten, niet voor de TV of tijdens andere bezigheden. Hierdoor wordt je je ervan bewust dat je iets aan t eten bent, en dat werkt uitstekend! En: heel lang volhouden. Als je 10 kilo verliest in één week, zit er in de tweede week zo weer 11 kilo bij! als je één kilo per week verliest, ben je na 10 weken ook 10 kilo kwijt, maar is de kans veel groter dat je ze voor langere tijd kwijt bent. En bewegen. Kweek spieren. Zelfs als je stil zit verbruikt spierweefsel meer dan 100* de hoeveelheid calorieen die een zelfde hoeveelheid vetweefsel verbruikt. Ga op de fiets naar je werk (als het niet te ver is) een half uur fietsen doe je met de auto in de spits in 20 minuten, dus kost het je maar10 minuten extra om een half uur te sporten! Daar kan geen sportschool tegenop!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100