Kan het zijn dat je sneller verbrand in de zon wanneer je vitamine D supplementen neemt?

Ik neem sinds een maand of 5 vitamine D supplementen omdat ik veel nachtdiensten werk. En dus relatief weinig in de zon kom.

Nu valt het me op dat ik erg snel in de zon verbrand. Dat ik heb ik altijd al wel erg snel gehad, maar het is nu erger dan voorheen.

Kan er een link zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zegt dat je veel nachtdiensten hebt, en daardoor weinig in de zon komt. Als je weinig in de zon komt, maak je minder pigment aan. Als je minder pigment aan hebt gemaakt, verbrand je sneller in de zon. Het komt dus niet door het gebruik van de vitamine D pillen, maar door het gebrek aan blootstelling aan de zon en te weinig aangemaakt pigment. Toegevoegd na 1 minuut: Blijf dus maar de vitamine D tabletten gebruiken, die worden ook aangeraden door artsen en dergelijke voor mensen in nachtdiensten. En bouw de blootstelling aan de zon rustig op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100