Wie weet wat het "schuimeffect" is?

Als mijn vriendin op strand loopt, en ze ziet de schuimkraag in de branding krijgt zij een enorm naar gevoel. Dat komt denk ik door de vele kleine details die je hoofd niet allemaal kan verwerken. Het is een beetje te vergelijken met de nagels over het schoolbord, maar dan dus het zien, in plaats van het horen.
Heeft iemand hetzelfde, of weet iemand of dit een naam heeft? Wij zijn zo benieuwd!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zou het niet meer zoiets zijn als dat zij in haar vroege jeugdjaren een keer heel ziek is geworden door het drinken van iets schuimends?

Antwoorden (1)

Ik herken dit als iets wat mensen met een hoge gevoeligheid hebben. Ook wel HSP genoemd, lees er eens iets over en kijk of ze zich hierin herkent.

Toegevoegd na 3 minuten:
Betere zin is, Kunnen hebben, want lederen is weer anders natuurlijk.
Ik heb het ook, al is het veel minder dan toen ik jonger was en niet bij de zee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan even googelen! Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat we nu hebben gelezen is 90% kloppend! Schokkend maar toch verhelderend! Bedankt voor je reactie, als ik nog iets heb toe te voegen hoor je het nog! Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is misschien wel even schrikken.
Zie het niet als een afwijking of gebrek maar als een verrijking. Je hebt een paar extra antennes die ook nog eens heel gevoelig zijn. De kunst is om die antennes in te kunnen trekken als dingen je teveel worden, dat kan je leren, alleen al door je bewust te zijn dat je ze hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een wijsheid op een dinsdagavond. Je komt er zo even achter. Mijn vriendin is superblij dat ze het nu weet, en ik ook. Het verklaard een hoop. Na een test op internet te hebben gedaan is de uitslag: zeer waarschijnlijk HSP. We gaan nu informatie opzoeken en inderdaad, bewust worden!
NOgmaals enorm bedankt! We zijn zo blij dat jij de vraag hebt gelezen!
Fijne avond!
Groeten, Jered en Wanda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon heeft dat met watjes. Hij vindt ze verschrikkelijk om te zien en om aan te raken. Hij is niet HSP, maar heeft wel Asperger. Mensen met Asperger hebben vaak ook dingen waar ze heel 'overdreven' sensorisch op reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt stippel. Na wat onderzoek denken we echter dat het niet Asperger is. Hoewel je voorbeeld inderdaad heel erg vergelijkbaar is! De mensen die we verteld hebben over HSP geloven na wat onderzoek allemaal dat dit het geval is. Je zat dus helemaal goed nelly ;-)