Wat is slechter voor je gezondheid; roken of best wel dik zijn?

Roken = hart- en vaatziekten, overgewicht = diabetes.
Beetje zwart - wit genomen dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Eigenlijk zou je deze vraag met de tegenvraag moeten beantwoorden: Wat is erger sterven aan verdrinking of doodgaan aan een ziekte.

Het is beide niet echt een prettige gedachte en de keus laat zich dan ook moeilijk maken.

Roken kan leiden tot kanker en te zwaar zijn kan o.a. diabetes type twee tot gevolg hebben.

Diabetes type twee kan uiteindelijk weer leiden tot b.v. blindheid, voet, teen en/of beenamputaties, nierbeschadigingen, hartaanvalen enz. enz.

Je ziet dat beide geen prettige vooruitzichten zijn. Ik zou daarom zeggen: Rook niet en leef zodanig dat je niet te zwaar wordt.

Dit laatste kun je bereiken door minimaal een uur, te bewegen (wandelen) na elke maaltijd.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is beide slecht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijkontlooopt het elkaar niet veel. Roken iets slechter omdat het ook vaatziekten veroorzaken kan, en tegelijk de zuurstofvoorziening voor je lichaam aantast.

Het beste bn je niet rokend en probeer je je gewicht onder controle te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel je rookt, hoe dik je bent, of je sport, hoe je verdere gezondheid is enz... hier is dus geen eenduidig antwoord op te geven.

Het is natuurlijk beide niet echt gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beide slecht,maar roken is iets slechter zei mijn huisarts

Aan de andere kant als je een bejaardehuis binnen komt,zie je nooit of zelden een echt dik iemand boven de 80

rokers zie je wel,er zijn er die die er tussen door glippen,de moeder van prins bernard rookte tot haar 94 meer als 50 sigaretten per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overgewicht.! Dus dik zijn wat mij betreft. Omdat je dan niet zo veel dingen kan doen zoals andere mensen. Je blijft maar eten. En dan wordt je steeds meer dikker. Roken is ook slecht. Alleen het gaat wel langzaam naar een pijnlijke dood. (wie heeft haast)..