ik droom de laatste tijd veel, hoe kan dat?

ik droom dingen zoals vluchten, stelen, feesten, oorlog enz. ik droom dit soort dingen dagelijks terwijl ik bijna nooit droom

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je slaapt nu lichter waardoor je de dromen onthoudt.
Er wordt vanuit gegaan dat iedereen elke nacht (veel) droomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is ook afhankelijk of iemand wel goed/diep slaapt, dacht ik.
Sommige mensen bereiken de rem-slaap veel te weinig en dromen dus amper of i.i.g. veel minder dan gemiddeld.

Antwoorden (1)

Een uitleg is dat er op dit moment veel gebeurt in je leven. Dingen die je bezig houden, gebeurtenissen waar je over (blijft) nadenken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook is het mogelijk dat je veel actie- of oorlogsfilms ziet dan wel boeken leest of verhalen hoort met geweld. Daarnaast moeten we niet vergeten dat we elke dag in het nieuws over geweld horen EN zien! Dat alles kan de ene mens meer beïnvloeden dan de andere.