Wat voor soort vitaminepillen kan ik het beste slikken als ik weinig groenten en geen fruit eet?

Er zijn maar een paar soorten groeten die ik lust. Verder lust ik helemaal geen fruit. Gevolg is dat ik te weinig vitamine binnen krijg. Oplossing hiervoor lijkt me het slikken van vitaminepillen. Ik weet echter niet waar ik deze het beste kan kopen en welke soort pillen ik dan moet nemen.
Kan het verder zo zijn dat het schadelijk is voor mijn nieren?

Dank u!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Vitaminepillen zijn bedoeld om tijdelijk een vitaminetekort op te lossen. Structureel gebruik van vitamines is niet goed. Je belast je lever en nieren ermee. Vitamines worden namelijk in de lever opgeslagen.

Het beste is om groente en fruit wél te leren eten. Probeer nieuwe recepten uit en eet wat vaker groente die je wel lust. Het zijn niet alleen de vitamines die je mist als je groente en fruit weglaat, maar ook de waardevolle vezels. Vezels heb je nodig voor een goede darmwerking.

Ga eens wat meer lezen over gezonde voeding en probeer je kijk op groente en fruit te veranderen, want niet lusten is natuurlijk onzin. Je hoeft niet alles even lekker te vinden, maar er is genoeg wat je wel kunt eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een multi vitamine daar zit alles in.
Maar beter is om toch meer groenten en fruit te eten.
Lekkerder en vaak goedkoper en zeker gezonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je multivitamine slikt en ook multimineralen, krijg je voldoende binnen, echter als je zo door gaat zal je niet oud worden.
Je slikt liever pillen dan dat je groente en fruit eet.
Ik zou je sterk aanraden eens te onderzoeken, waarom je bijna geen groente lust en helemaal geen fruit, daar zit jouw grote probleem.
Een goede, juiste voeding is de basis van je gezondheid, als je die basis weghaalt, zal op den duur je lichaam hier op gaan reargeren op een manier die je totaal niet leuk zal vinden, dan helpen de pillen ook niet meer.
De kwaliteit van je leven zal achteruit hollen totdat je op een punt bent gekomen dat je niet meer terug kan.
daar kies je nu voor en je wilt dat wij je daarbij helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als tijdelijke ondersteuning kun je vitamine pillen slikken, maar het is zeker geen oplossing.
Wat is het probleem om groente en fruit te eten, het is lekker en gezond.
Je kunt eventueel ook kan en klaar geperst sinaasappelen sap kopen.
Zo krijg je in ieder geval je vitamine naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, in de andere antwoorden zie je dat je toch echt beter groenten en fruit kunt gaan eten. Misschien helpt dit idee: gooi het in een blender, knijp je neus dicht en drink het op! Bijvoorbeeld appel+banaan+sinaasappelsap, dan heb je voor twee dagen een drankje met alle fruit. Gooi je er komkommer/bietjes doorheen, dan heb je er groente bij. Tomaat wordt lekkerder met wat suiker op brood (voor sommigen dan).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het echt verschrikkelijk vindt, dan kun je in eerste instantie bijvoorbeeld 50-50 doen (pillen plus the real thing) zodat je in elk geval ook iets van de vezels binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lust die flesjes Fruit en Groente van Hero toch wel,die koste 1 eurp per stuk in de supermarkt,je heb veel smaken

je heb dan volgens het etiket voor 100%je vitamine fruit en groente binnen
proberen tis de moeite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Michiel: vitamine pillen staan in dezelfde verhouding tot groente en fruit, als masturberen tot seks.
Je hoeft echt niet veel fruit te eten, maar groente heb je echt nodig, en een beetje verstand om een voldoende mix samen te stellen.
Als je dat niet kunt, blijf maar lekker met je eigen ding bezig en onderga de gevolgen van deficienties