Wat voor soort vitaminepillen kan ik het beste slikken als ik weinig groenten en geen fruit eet?

Er zijn maar een paar soorten groeten die ik lust. Verder lust ik helemaal geen fruit. Gevolg is dat ik te weinig vitamine binnen krijg. Oplossing hiervoor lijkt me het slikken van vitaminepillen. Ik weet echter niet waar ik deze het beste kan kopen en welke soort pillen ik dan moet nemen.
Kan het verder zo zijn dat het schadelijk is voor mijn nieren?

Dank u!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vitaminepillen zijn bedoeld om tijdelijk een vitaminetekort op te lossen. Structureel gebruik van vitamines is niet goed. Je belast je lever en nieren ermee. Vitamines worden namelijk in de lever opgeslagen. Het beste is om groente en fruit wél te leren eten. Probeer nieuwe recepten uit en eet wat vaker groente die je wel lust. Het zijn niet alleen de vitamines die je mist als je groente en fruit weglaat, maar ook de waardevolle vezels. Vezels heb je nodig voor een goede darmwerking. Ga eens wat meer lezen over gezonde voeding en probeer je kijk op groente en fruit te veranderen, want niet lusten is natuurlijk onzin. Je hoeft niet alles even lekker te vinden, maar er is genoeg wat je wel kunt eten.

Als tijdelijke ondersteuning kun je vitamine pillen slikken, maar het is zeker geen oplossing. Wat is het probleem om groente en fruit te eten, het is lekker en gezond. Je kunt eventueel ook kan en klaar geperst sinaasappelen sap kopen. Zo krijg je in ieder geval je vitamine naar binnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100