Ik ben besmet met Herpes Genitales. Hoe kan ik de blaasjes en symptomen het beste verzorgen?

Sinds donderdag weet ik dat ik besmet ben met HG. Het slechte nieuws is echter dat het gecombineerd ging met een blaasontsteking, waardoor de HG symptomen pas later werden opgemerkt. Ik heb daarom geen medicijnen gekregen omdat er al 48 uur voorbij waren.

De dokter gaf als enige optie het smeren van zinkzalf omdat dat de blaasjes indroogt. Ik ga echter door pure hel van de pijn bij het naar de wc gaan en bijvoorbeeld lopen. Op internet al verschillende tips gevonden. De beste daarvan waren de blaasjes deppen met melk, en het slikken van Lysin om de weerstand te verhogen.

Ik moet echter nog steeds bijna huilen iedere keer als ik naar de wc ga. Ook vraag ik me af hoe lang het nog duurt. Ik heb school al af moeten zeggen, maar ik kan geen twee weken afwezig blijven.
Wie heeft tips om de pijn tegen te gaan?

Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar verhalen over een relatie hebben met Herpes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fijne huisarts, misschien tijd voor een andere, want lidocaïnegel is echt niet heel bijzonder.

Antwoorden (1)

Ik heb die ellende ook ooit gehad. Wat echt goed helpt is lidocaïnegel. Dat zou de huisarts kunnen voorschrijven. Dit wordt bv. ook gebruikt bij het inbrgengen van urinecatheters. Er zit een verdovend stofje in. Dat breng je een paar keer per dag ruim op de gevoelige plek aan.

Plassen onder de douche terwijl je een lauwe straal water langs je urinegaatje laat stromen helpt ook tegen die hevige pijn.
Bij mij duurde het enkele dagen en ging het hierna weer beter. Gelukkig hierna er nooit meer last van gehad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Lidocaïne is het verdovende middel wat erin zit. Zeer veilig hoewel het natuurlijk een geneesmiddel blijft.