Heeft de spijsvertering iets met de schijf van vijf te maken?

Zoja, wat?

7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
De spijsvertering moet worden "gevoed" met producten uit de schijf van vijf.

Het beste antwoord

De spijsvertering dient voor het verwerken van het voedsel (eten en drinken) tot
a)  Energie voor alle processen van het lichaam.
b)  Bouwstoffen voor opbouw en herstel van het lichaam.

Het lichaam heeft voldoende energie nodig, voldoende bouwstoffen. Die bouwstoffen heeft het ook nog eens in de juiste verhoudingen nodig. En natuurlijk moeten ook energie en bouwstoffen in balans zijn.

De schijf van vijf is samengesteld op basis van onze huidige inzichten hieromtrent. Als je eet en drinkt volgens de schijf van vijf,
--  krijg je voldoende voedingsstoffen binnen in de juiste verhoudingen
--  krijg je voldoende energie binnen
--  is de verhouding tussen voedingsstoffen en energie in balans

Cryofiel
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De spijsvertering is het losmaken, opnemen en omzetten van voedingsstoffen in energie en bouwstenen voor het lichaam. De Schijf van Vijf is een richtlijn voor alle producten die gezondheidswinst opleveren, plus alle benodigde voedingsstoffen.