Zou ik niet beter af alleen zijn?

In mijn vorige relatie had ik dus zeker niet de broek aan. Ik ben zoiemand die niet snel boos op andere zou worden en liever tot een oplossing zou komen dan ruzie te maken. Dit is een van de redenen dat mijn relatie van 10 jaar stuk ging. Ook daarna bij andere vriendinnetjes ga ik erin als een blinde hond en doe alles om haar te pleasen. Nu ben ik alweer een tijdje alleen en kan daarvan genieten.Geen gezeik aan mijn kop, ik doe waar ik zin in heb en heb geen verplichtingen naar andere mensen toen. Dit bevalt me wel maar ben ik nog niet te jong (39 jaar) om alleen te blijven? Graag jullie reacties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn meerdere oplossingen. Je kunt ook een LAT relatie aangaan met iemand, wel de lusten maar niet de lasten. Of een 'vrije' relatie, waarin je elkaar volledig vrij laat. Het gaat om duidelijkheid. Wat wil jij? Het gaat in relaties altijd om duidelijke afspraken en duidelijke communicatie. Met name op het gebied van gevoelens wordt er te weinig gecommuniceerd waardoor een van beide partners ondergesneeuwd raakt.

Dit kan je alleen zelf bepalen. Ik zou het een tijdje aankijken hoe het is om alleen te zijn. Of anders moet je veranderen en niet alleen alles voor haar doen ook aan jezelf denken.

Eigenlijk kun je deze vraag niet beantwoorden. Je hebt nu duidelijk nog geen behoefte aan een relatie. Wellicht word je het alleen zijn zat op een gegeven moment en sta je weer open voor een partner. Dan zou ik idd, zoals de andere antwoorden al aangeven, de kat uit te boom kijken.

Geef toch niet om eens even lekker alleen te blijven, je geniet er tenslotte van. Doe ik ook. Hééérlijk...... Je bent nooit te oud om op latere leeftijd ( als je het alleen zijn zat bent ) gewoon weer met een relatie beginnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100