Is overtollige huid geschikt als donorhuid?

Als mensen fors zijn afgevallen wordt de overtollige huid verwijderd, ik vraag me altijd af, zou dit gebruikt kunnen worden als donorhuid bij bijvoorbeeld brandwonden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Na een stevig dieet blijven afvallers vaak een hoeveelheid huid zitten, die chirurgen alleen tegen forse betaling (ongeveer 2500 euro) verwijderen. De mensen die zich bij de NBS melden, hopen dat ze daar de ingreep kosteloos kunnen laten uitvoeren, als ze hun huid achterlaten. Er is immers vaak een tekort aan donorhuid.

Toch kregen alle afvallers tot nu toe ze nul op het rekest. De buikhuid is namelijk moeilijk geschikt te maken voor huidtransplantatie bij brandwondenpatiënten. Het grootste probleem is dat het vet dat aan de huid is gehecht, maar moeilijk is te verwijderen.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor het duidelijke antwoord, het is goed om te lezen dat men daar überhaubt overwegen. vriendelijke groet, Doreen