Waarom eet je ijs als je keel dik is en geen koud water?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Je hoeft geen ijs te eten.

Antwoorden (1)

Omdat de kou van het ijsje langer in je keelholte blijft, vooral wanneer je een hapje ervan eerst in je mond laat smelten. Koud water bereikt dat effect niet, dat slik je meteen door.
Amadea
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Plus. Bovendien bevat ijs wel tien keer zoveel "kou" als koud water.
Ten eerste is de temperatuur al zo 7 graden lager. Ten tweede is er erge veel warmte nodig om het ijs te laten smelten.