Sauna is het spel van opwarmen en afkoelen; daar heb je de hete lucht in de saunakabine (of de stoom in het stoombad) voor nodig, het water uit de kraan en frisse lucht en verder niets. Dat die bruiningsapparatuur toch in de meeste sauna's aanwezig is, is alleen een extra stukje service.
Net als bijvoorbeeld de aanwezigheid van een masseur of masseuse. Het is wel een goede - en gemak- kelijke - combinatie. Je bent in de sauna toch al bloot, dus een kuurtje onder de kunstzon is makkelijk meegenomen. Maar net als voor het saunabad geldt ook voor het zonnebad: doe het goed of doe het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is per sauna verschillend. Er zijn diverse baden en allerlei soorten sauna's. Als er een beautysalon bij is kun je je laten masseren of een gezichts- of lichaamsbehandeling laten uitvoeren.

Verder is er altijd wel een restaurant en loungeruimte bij en sommige sauna's hebben aparte relaxruimtes zodat je een dutje kunt doen.

Kortom, een dagje sauna is fantastisch relaxend!!

Kijk eens op de saunasite, daar kun je allerlei sauna's bekijken.

http://www.saunagids.nl/?SG_Session=caba9ef3604e07374be4a8add74305f8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de sauna (als hij aanstaat) voornamelijk zweten.

Als je het saunacomplex bedoelt dan is er meer te doen, afhankelijk van waar je bent zijn er bijvoorbeeld zwembaden, bubbelbaden, kruidenbaden, sneeuwcabines, zonnebanken. Vaak zijn er extra services zoals schoonheidsbehandelingen of massages.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen, rondlopen, een boek proberen te lezen, seks hebben, niksen, klagen, duitse werkwoorden opzeggen, vervelen, dromen, piekeren, nagels lakken, je uitrekken, schreeuwen, een sprookje verzinnen, iemand versieren, een paard nadoen, vlechtjes maken in je haar, de boel slopen, een speech houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puistjes uitknijpen, kastjes leegroven, kabouter Plop nadoen, de was doen, vloer aandweilen, kopjerollen, haasje over, met je fluit spelen, mensen uitlachen, zelfgebakken koekjes verkopen...
Eten en drinken staat er nog niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het restaurant wordt anders wel genoemd, hoor.
Wat zou je daar anders kunnen doen?