Een capillair is een kanaalvormige ruimte met een kleine binnendiameter in een vaste stof. Het geheel heeft vaak de vorm van een buisje, en soms is het een zeer smalle spleet.

Een haarvat voldoet precies aan bovenstaande beschrijving uit wikipedia. Vaarvaten zijn dus gewoon capillairen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaarvaten = Haarvaten
Amadea
7 jaar geleden
Dit is gewoon een synoniem
fremar
7 jaar geleden
Je draait het eigenlijk om: een capillair wordt een haarvat genoemd, omdat dit de vertaling en betekenis is uit het Latijn ("vas capillare").

Toegevoegd na 11 minuten:
Zo wordt cortex ook schors genoemd, medulla ook merg en pancreas ook alvleesklier.
SimonV
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Duidelijker kon je niet zijn :) Plus
Haar in het latijn : Caplio of capilo Iets in een lijn en dun Daarom veel haarverzorging' s merken of kappers in Italië hebben een naam met de naam capilo ook iets anders geschreven. .