Wat moet je doen als je HEEL erg boos bent?

Ik ben de laatste tijd heel er pissig op alles en iedereen, soms komt het er op verkeerde momenten uit. maar ik wil heeel graag tips van wat kan ik doen? om het minderen om me wat rustiger te maken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.7K
Reddie
7 jaar geleden
Ben je boos?
Pluk en roos.
Zet hem op je hoed.
Dan ben je morgen weer goed. Dat was vroeger het advies.
Castle
7 jaar geleden
Misschien dat afreageren door middel van te sporten je kan helpen. Waarom ben je pissig? Ben je iets anders gaan doen zoals anders leven, gestopt met roken/drinken, anders eten of iets dergelijks?
erotisi
7 jaar geleden
Probeer iets positief te denken zien en zoeken over de mensen en andere dingen. Dat is er wel maar je bent verblind door je boosheid.
Ritsuka
7 jaar geleden
waarom ben je boos?
heb je veel stress?
slaap je wel goed en genoeg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga op een vechtsport en reageer je af doet wonderen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik rook en drink niet, (Ik wordt gewoon heel erg snel agressief) en dat vind ik ook niet leuk. daarom dacht ik: als mensen die tips hebben ze naar mij willen sturen.. want dan kan ik het proberen. ik ben al wel aan het hardlopen
Ritsuka
7 jaar geleden
heb je veel stress, slaap je wel goed en genoeg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik slaap wel genoeg. Daar let ik ook goed op. Maar ik weet wel dat het daar niet mee te maken heb.

Antwoorden (7)

tot 10 tellen (of tot 100 als 10 niet ver genoeg is)
een rondje hardlopen
een boksbal aanschaffen om je af te reageren
uitzoeken waar die boosheid vandaan komt
anneliez
7 jaar geleden
Als je boos wordt, concentreer je op je ademhaling, ga langzaam in- en uit ademen tot je weer controle over jezelf hebt en kalm geworden bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een boekje over mindfulness zou misschien iets zijn? Ik vond niet alles "mijn ding" maar er zitten zeker wat bruikbare tips bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het beste is natuurlijk als je op zoek gaat naar de reden waarom je zo boos bent op "iedereen". Voel je je wel oké? Ben je gelukkig? Ben je ongeduldiger dan anders en waar komt dat vandaan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer erachter te komen WAT je precies zo boos maakt, niet wat nu gebeurt, maar wat gebeurd is.

Misschien ("de laatste tijd" ... een maand geleden?) is er iets voorgevallen, ben je teleurgesteld door iets of iemand, ben je opgelicht door iemand of beledigd, WAT is er precies gebeurd dat jou ZO BOOS maakt.

Zodra je dat weet, kan je er aan werken, iets doen.

Tot 10 tellen zeiden we vroeger, ja natuurlijk en je kunt je ook nog fysiek uitputten , de tuin omspitten, bij de boer op het land gaan werken bv. of de trap 10 keer op en af lopen, dood moe worden precies, ook dat helpt, maar het is allemaal tijdelijk.
Uitzoeken wat de reden is dat je zo'n kort lontje hebt, is wat echt helpt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat je weg moet lopen van de situatie wat de boosheid veroorzaakt, totdat je weer gekalmeerd bent. Wel altijd even melden als je even wegloopt anders gaan mensen zich zorgen maken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+hele goeie, maar als je zoveel en altijd boos wordt, is het misschien beter om de oorzaak te achterhalen?
Niet boos worden. blijf lekker rustig, dat is gezonder en fijner

je kan wel boos worden maar je kan t net zo goed niet doen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaat wel lastig, maar ik ga het proberen :D
Boosheid komt altijd voort uit verdriet en/of onmacht. Eerst is er altijd verdriet aan voorafgegaan! Probeer duidelijk te krijgen waar dat verdriet van jou vandaan komt. Op het moment dat je heeeel boos BENT : ga je schamen!! Niemand heeft dit van jou gevraagd immers? Zo hoor je niet met jezelf om te gaan en ook niet met anderen. Veel sterkte en goedheid wens ik je toe! Love you!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mee eens dat boosheid voortkomt uit verdriet/onmacht. Maar de suggestie dat je nooit boos zou mogen worden verwerp ik en het advies om je te gaan schamen zie ik ook als een slecht advies, schaamte is nergens goed voor!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, Hartstikke bedankt :) xxx