mijn bloeddrukmeter van Sanista geeft waarden 132/73 en pols 96 aan, dan heeft hij aan dat dit licht verhoogd en kan wijzen op een hartritme stoornis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Antoni
7 jaar geleden
Je hebt geen vraag gesteld.

Antwoorden (2)

Pols is inderdaad wat verhoogt,was je wat gestrest?Maar of je daarom een hartritmestoornis hebt ,Daar zou ik niet op af gaan.Als dit zo een paar dagen blijft ga dan eens naar je huisarts,die kan dan ev een EKG nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook bij wat koorts haal je vlug zo'n hartslag.
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Verder mag je gelukkig zijn met zo'n bloeddruk.
Ik kom het merk Sanista niet tegen, wel Sanitas.
Is het een pols- of een bovenarmmeter? Bovenarmmeters worden als betrouwbaarder gezien.
Een meting is een momentopname.
Heb je je net voor de meting ingespannen? Dan kan zowel de bloeddruk als de hartslag wat hoger zijn.
Bloeddruk stijgt ook met de leeftijd. Ook medicijngebruik kan van invloed zijn, of het moment van de dag.
Beter kun je meten na een kwartier rustig zitten, en op hetzelfde tijdstip, dan zijn metingen beter te vergelijken. Als je vaker zo meet, krijg je een beeld van wat bij jou normaal en afwijkend is.
Omdat geen enkel lichaam hetzelfde werkt, en de omstandigheden steeds kunnen verschillen, is het beter om dit soort zaken aan je huisarts te vragen.

Volgens de meest recente richtlijnen is elke bloeddruk onder de 140(systolisch)/XXX(diastolisch) goed. Zie de link.