Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn bloeddrukmeter van Sanista geeft waarden 132/73 en pols 96 aan, dan heeft hij aan dat dit licht verhoogd en kan wijzen op een hartritme stoornis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Antoni
7 jaar geleden
Je hebt geen vraag gesteld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Pols is inderdaad wat verhoogt,was je wat gestrest?Maar of je daarom een hartritmestoornis hebt ,Daar zou ik niet op af gaan.Als dit zo een paar dagen blijft ga dan eens naar je huisarts,die kan dan ev een EKG nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook bij wat koorts haal je vlug zo'n hartslag.
(Lees meer...)
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Verder mag je gelukkig zijn met zo'n bloeddruk.
Ik kom het merk Sanista niet tegen, wel Sanitas.
Is het een pols- of een bovenarmmeter? Bovenarmmeters worden als betrouwbaarder gezien.
Een meting is een momentopname.
Heb je je net voor de meting ingespannen? Dan kan zowel de bloeddruk als de hartslag wat hoger zijn.
Bloeddruk stijgt ook met de leeftijd. Ook medicijngebruik kan van invloed zijn, of het moment van de dag.
Beter kun je meten na een kwartier rustig zitten, en op hetzelfde tijdstip, dan zijn metingen beter te vergelijken. Als je vaker zo meet, krijg je een beeld van wat bij jou normaal en afwijkend is.
Omdat geen enkel lichaam hetzelfde werkt, en de omstandigheden steeds kunnen verschillen, is het beter om dit soort zaken aan je huisarts te vragen.

Volgens de meest recente richtlijnen is elke bloeddruk onder de 140(systolisch)/XXX(diastolisch) goed. Zie de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding