Wat is het interne milieu en het externe milieu van het menselijk lichaam?

Ik snap het werkelijk niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K
fremar
7 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/120037/verschil-tussen-intern-milieu-extern
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@fremar, het "beste antwoord" van de bovengenoemde pagina is helaas niet juist.

Antwoorden (1)

Het interne milieu is het inwendige van een organisme, het externe milieu is de omgeving van een organisme
Het interne milieu bestaat uit bloed, cellen en weefselvocht die zich tussen de cellen en de haarvaten bevindt.
Het interne milieu zorgt voor het verversen van de cellen. Dit komt doordat het bloed zuurstof en brandstof via het interne milieu naar de cel brengt. De cel geeft op zijn beurt de afvalstoffen af aan het interne milieu, die het weer afgeeft aan het bloed.

Het externe milieu van het lichaam is het milieu aan de buitenzijde van de dekweefsels van een meercellig organismen. Dat is buiten het lichaam, maar ook de inhoud van het verteringsstelsel zou je extern milieu kunnen noemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=4yIFBq6QTUw