Kan ik 2 tampons in hebben?

Ik heb zonet een tampon verwisseld alleen toen ik een nieuwe in wou doen voelde ik ineens wat hards. En nu weet ik niet meer zeker of ik wel de vorige tampon er heb itgehaald uitgehaald. Maar de tampon die ik net heb in gebracht zit er goed in en had voor de rest geen last ervan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.3K
Kristal
12 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad hoor, gewoon even allebei eruithalen en 1 nieuwe erin doen. Anders kan het zijn dat de eerste van de twee er te lang zit en er lastiger uitgehaald kan worden. Je kan het voelen of er echt een tweede in zit. Niets verontrustend maar wel even veranderen.

Antwoorden (4)

Kan zijn dat je dat per ongeluk gedaan hebt ja. Dit heb ik ook een keer gehad en had er verder ook geen last van. Ik zou als ik jou was wel snel even controleren want het kan gevaarlijk zijn als je de andere tampon te lang inhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed, twee tampons.
Heb ik ook wel eens gedaan op de "zware" dagen.

Maar het kan ook heel goed zijn dat je gewoon
je baarmoedermond gevoeld hebt.

De baarmoederhals kan hard – als het topje van de neus – of zacht – als de lippen of de oorlel – aanvoelen. In het midden van de baarmoederhals ligt de baarmoedermond die in tegenstelling tot de ruwere schedewand glad aanvoelt.
Kijk hier voor een plaatje:

http://home.tiscali.nl/cupper/kiezen/grootte/bmmond/baarmoedermond.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee tamponnen kan geen kwaad maar als ze er te lang inzitten dan ontstaat er wel een risico van infectie. zorg dat je zeker weet dat er geen tampon achter blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zeker zo zijn dat je er 1 vergeten ben, maar ik zou het wel zo snel mogelijk zeker willen weten als ik jou was. Een tampon lang inhouden geeft inderdaad kans op infecties. Dus echt alles eerst verwijderen, alvorens een nieuwe in te brengen!