Ik wil voor de zomer 2 kilo's afvallen zonder een dieet, maar sportiefer zijn, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet!

Je bent 12 jaar,
1.62 lang en weegt 51 kg.

Dat is prima.
Daar ga je je geen zorgen over maken, op wat voor manier dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

niet achter de computer gaan zitten maar lekker elke dag lekker naar buiten gaan en zwemmen met vriendinnen of skaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eenvouidig. Elk pondje gaat door het mondje. Eet 20% minder op een dag, wandel een uur per dag (wel een beetje stevig graag) en zie daar, je wordt de mooiste vrouw ter wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder calorieën tot je nemen en meer bewegen. Blijf wel verantwoord eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet persé, ik schrijf toch ook dat ze meer moet bewegen en verantwoord moet eten.
Geen koek of snoep meer eten en alcoholgebruik halveren. Dan ben je zo twee kilo kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon normaal eten, maar verwissel een ongezonde snack (zakje chips) voor een gezonde snack (liga/rijstwafel/fruit).
En sport gewoon een beetje meer (bijvoorbeeld een keertje joggen/squashen o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga lekker touwtje springen. Is heel sportief, je bent lekker buiten én je valt misschien een paar kilotjes af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jou leeftijd moet je helemaal niet afvallen. Als je vindt dat je te dik bent, overleg dat dan eens met je ouders. Het kan zijn dat je geen goed beeld van jezelf hebt. Als je het niet vertrouwd, kun je ook eens naar de huisarts gaan om te vragen of je goed op gewicht bent. Dit heeft vaak grafiekjes waarop je kunt zien hoeveel iemand van jouw leeftijd en lengte mag wegen.

Blijkt dat je wat te dik bent, en dus best wat dunner zou mogen zijn, dan is het al genoeg om op hetzelfde gewicht te blijven, aangezien je nog in de groei bent. Afvallen op jouw leeftijd is totaal onverantwoord.

Let op! Als je nog in de groei bent hebt je vetten en suikers nodig om groter te worden. Je lichaam groeit helaas niet gelijkmatig, maar met schokken. Eerst spaart je lichaam energie, waardoor je wat dikker wordt. Vervolgens ga je ineens een heel eind groeien, waardoor je gelijk weer wat slanker bent.

Mijn tip: wees tevreden met hoe je eruit ziet, ook al voldoe je niet gelijk aan het schoonheidsideaal in de bladen. Die dames hebben maatje 34 (of soms 36) en zijn echt ongezond mager.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiteraard is sporten altijd goed, maar blijf dan wel goed eten!