Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben doorverwezen voor een operatie wegens obesitas.Werkgever zegt dat ik vakantie dagen moet opnemen voor het herstel.Heb ik recht op ziekte dagen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk heeft je werkgever niet begrepen dat een operatie wegens obesitas (maagverkleining of omleiding) niet voor de lol is, niet een cosmetische operatie is.
Het is operatie , waar pas toestemming voor wordt gegeven na langdurig onderzoek, waarbij zowel o.a. psychologen, diëtisten als chirurgen hun inbreng hebben.

Ja, je hebt recht op ziektedagen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Gastric bypass maagverkleining, bij een gastric bypass wordt de maag kleiner gemaakt en het spijsverteringskanaal gedeeltelijk omgeleid.
Mini gastric bypass deze variant op de gewone gastric bypass heeft een andere maag-darmverbinding.
Gastric sleeve (Maagverkleining) bij de gastric-sleeve operatie, wordt de buitenbocht van de maag verwijderd, waardoor een kleine buisvormige maag overblijft.

Het betreft een echte operatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding