Nee.
Axe is gewoon een merk.
Een deodorant (de-odorant, letterlijk ont-geurder) is
een product dat het zweten niet verhindert,
maar de geur die door het zweten en het broeien in de oksel ontstaat tegengaat
door deze te wijzigen, door het ontstaan van geur te voorkomen of door er een sterkere geur overheen te leggen.

Een antitranspirant is een middel dat het zweten verhindert, hierdoor komt er minder zweet onder de oksel waardoor er ook minder geur ontstaat.

De meeste deodorants zijn zowel geurverdoezelend als zweetremmend. Maar niet erg zweetremmend.

Daarvoor is bijv. de Odorex Extra Dry Lotion beter geschikt.
En dan gebruik je daarbij nog een deodorant in een luchtje wat je lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Axe Dry werkt prima tegen transpiratie!
bamibal
13 jaar geleden
Axe is over het algemeen niet zo'n goede zweet stopper. Ik kan je aanraden talkpoeder te gebruiken. Dit neemt vocht op.