Hoe kan het dat je je toch somber voelt, terwijl werk/school, huis, gezin juist absurd goed gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een somber gevoel kan allerlei oorzaken hebben. Het kan een verstoorde chemische balans in het lichaam zijn, hormonen, vitamines, etc. Het kan een symptoom van een ziekte zijn. Sommige mensen krijgen dit ook doordat ze 's winters minder zonlicht krijgen dan in de zomer. Het is dus moeilijk te zeggen wat bij jou de oorzaak kan zijn.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord, kan alleen geen plus geven helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

dit is dan een vorm van depressie, voor de minnen binnen komen wil ik het graag uitleggen ^^

De aanleidingen voor iemands depressie kunnen velerlei zijn; in feite net zo gevarieerd als het leven zelf

alles gaat goed, ik neem aan dat het even heeft gekost voordat alles zo is, maar alles went, en wat gaat wennen gaat vervelen. natuurlijk geld dit niet voor iedereen zo, natuurlijk is deze makkelijker op te lossen door eventueel iets nieuws proberen om uitdaging te creëren
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik me afvraag: is het mogelijk een depressie te krijgen omdat je je verveelt/vanwege sleur in je leven?
Dat je gevoelens van onvrede krijgt kan ik me voorstellen, maar een depressie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yup, dat is inderdaad heel goed mogelijk, dit word dan veroorzaakt door hospitalisatie.
ik leg het uit zoals ik geleerd hebt, hospitalisatie houd in dat je gevangen zit in een sleur, alles is elke dag hetzelfde, je lacht wel maar verder is alles een gewoonte, je bent passief, ongeinteresseerd en afwezig. dit word vaak te laat gemerkt, of helemaal niet, en dan zit je op het randje, of al in een depressie zonder het te weten. door het beroepsgeheim en overduidelijke redenen zijn er weinig artikelen te vinden over alledaagse mensen bij wie alles goed gaat die dan toch in een depressie raken,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Naast de m.i. prima al gegeven antwoorden zouden de sombere gevoelens ook kunnen komen uit je verleden.
Sommige mensen hebben als kind, en dan met name in de vroege jeugd (voor het ongeveer 8ste levensjaar) nare of moeilijke dingen meegemaakt die later kunnen opspelen. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn, maar dat kan jij natuurlijk alleen maar zelf bekijken.
Gevoelens worden bijna altijd vooraf gegaan door gedachten.
Misschien is het een idee om bewuster te worden van je gedachten en heb je iets aan de 5 G's: Gebeurtenis, Gedachten, Gevoel, Gedrag, Gevolg (in die volgorde).
Onderstaand meer info.
http://www.josdouma.nl/pneumapastoraat/gschema.pdf