Waarom krijg ik sproeten na overgeven?

7 jaar geleden
1.7K
Ivana
7 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt je dan zo bleek, dat de sproeten dan pas opvallen. Normaal heb je ze ook, maar zie je dat nauwelijks. Tenminste die ervaring heb ik als ik moet overgeven of heel duizelig ben, dan zit ik vol sproeten die ik anders nooit zie.
Amadea
7 jaar geleden
De vraag is gebaseerd op een veronderstelling. Je kunt onmogelijk stante pede sproeten krijgen.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn het hele kleine bloeduitstortingen. Deze worden veroorzaakt doordat er kracht op de bloedvaatjes komen te staan bij het overgeven. Een dagcrème zou het probleem een beetje moeten maskeren totdat het weggetrokken is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij twijfel kun je ook contact opnemen met een huisarts en zeker doen als de puntjes te lang aanhouden (2 dagen of meer).