Ik ben te klein voor mijn leeftijd wat moet ik doen om sneller te groeien?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben 16 en ik ben maar 154 cm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (11)

Wie zegt dat jij te klein bent voor je leeftijd?

Ik denk dat je de natuur zijn gang moet laten gaan en genoeg zuivel moet eten/drinken om gezonde botten te krijgen.

Maar als er iets was waardoor je sneller groeit, dan waren we allemaal 2 meter, dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jouw leeftijd kan je je groei niet meer beinvloeden. Misschien helpen groeimiddelen nog. Vraag het de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je nog geduld nodig en groei je nog een paar centimeter. Gaat helemaal vanzelf en hoef je weinig voor te doen ;)

Daarnaast moet je jezelf accepteren zoals je bent. Of je nu 154 cm bent of 164 cm, jij bent jij en je bent goed zoals je bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 16 bent en 1,54 ben je aan de kleine kant..maar niet TE klein!
Je groeit nog een paar jaar,dus zou me er geen zorgen over maken hoor;-)

Ikzelf ben 1,63, en dat heeft ook zijn voordelen hoor;-)

Maar een tip die gelijk wat centimeters erbij doen..
Doe naaldhakken aan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is ook maar 1.58, dat scheelt natuurlijk nog wel enkele kostbare centimeters met jou. Bij haar is toen ze rond de 12 jaar was een botscan van de handen gemaakt om te kijken of haar botleeftijd bij haar biologische leeftijd paste. Toen dit allemaal in orde bleek is daar verder niks aan gedaan. Misschien zou er met hormonen wat aan te doen zijn, maar het middel is niet zonder risico's. Mijns inziens is het enige wat je kunt doen gezond eten en drinken. Je schijnt tot je 18e te kunnen groeien, al zullen er heus niet veel centimeters meer bij komen. Maar ja, bij jouw lengte is iedere centimeter meegenomen. Het belangrijkste is dat je lichaam in verhouding is met je lengte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je zestiende zul je nog nauwelijks groeien. Reken op maximaal nog 1 cm. dan ben je 1.55, dat ben ik ook ;)
Ik heb mij nooit te klein gevoeld. Maak je geen zorgen, doorsnee is maar zo saai. Klein maar groots moet je maar denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer melk drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet TE klein. Je bent kleiner dan het gros van je leeftijdsgenoten, dat is alles. Nou en? Als je er mee zit: je kunt er weinig aan doen. Dus ik zou zeggen: zit er niet mee. Er is niks mis met 1.54.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet: klein maar fijn!

Groei maar in je persoonlijkheid, daarmee wordt je pas groots.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet veel meer vlees, paardenbiefstuk, kan eventueel ook van het varken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteren. Wou je zeker niet horen, he? Ik ben 1.90 en een vrouw en wilde ook niets liever dan kleiner zijn, maar daar was ook nooit iets op te verzinnen.
Het hoort bij jou en waarschijnlijk ben je op je allercharmants als je naar je lengte leeft.