Neuroog zegt als ik er niet uitkom kan ik je doorsturen naar academisch ZKH . Denkt u daar maar overna. Wat bedoelt neuroloog daarmee ?

Ik heb verschillende onderzoeken gehad bij neuroloog. Ruggemergpunctie- SSEP onderzoek en binnenkort EMG onderzoek. Als na dit onderzoek er geen diagnose komt wil hij mij doorsturen. Wat bedoelt de neuroloog met ,, daar kunt u over nadenken ,, . Ben vergeten te vragen wat hij daar mee bedoelt .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je erover nadenken of je wel doorgestuurd wil worden en weer de hele malle molen van onderzoeken en vragen beantwoorden wil ondergaan.
Erna55
7 jaar geleden
Je mag kiezen :
- je kunt het eebij laten wanneer er geen diagnose komt.
- je wilt doorgaan met onderzoeken tot er een diagnose komt. De vervolgonderzoeken gebeuren dan in een academisch ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Crea maar stel dat ik naar academisch ZKH wordt verwezen dan kunnen ze toch de onderzoeken van het regionale ZKH opvragen . Dan hoef ik toch niet weer door de malle molen ?
Poet
7 jaar geleden
Ik zou nog even bellen met de vraag waarover je dan dient na te denken. Welke voor en nadelen zijn er aan doorgestuurd worden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De neuroloog zegt m.i. hiermee dat hij het wil laten beoordelen door iemand met meer competenties op dit vakgebied.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een academisch ziekenhuis neemt gewoonlijk geen uitslagen en resultaten van onderzoeken over van andere ziekenhuizen. Ze vinden hun eigen apparatuur en methodes betrouwbaarder. Dus je kunt er idd rekening mee houden dat opnieuw allerlei testen en onderzoeken moet ondergaan. En dan maar hopen dat er dan wel iets uitkomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Naast de malle molen kost het waarschijnlijk ook geld, dus eigen risico en mogelijk veel reistijd.

Antwoorden (2)

Daarmee bedoelt de neuroloog dat je er over na moet denken of je zo'n verwijzing zou willen indien dat aan de orde komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Precies, wilt u al die onderzoeken nog een keer. Als er geen bevredigende uitslag komt, gaat er geen tijd verloren met beginnen na te denken, dat heeft u dan al gedaan en kan er gelijk een beslissing genomen worden.
Meestal is een Academisch ziekenhuis niet naast de deur.
De neuroloog gaat ervan uit "twee weten meer dan één".
Een academisch ziekenhuis is gelieerd met de universiteit. Hier is dus meer kennis in huis. Veel mensen geven de voorkeur aan een regulier ziekenhuis omdat ze het persoonlijker vinden. In een academisch ziekenhuis zijn er, behalve de specialist, tijdens een onderzoek of visite altijd een aantal artsen in opleiding aanwezig, omdat zij hiervan moeten leren. Ook moet je er vaak langer wachten voor je aan de beurt bent.
Er wordt dan altijd naar 'het geval' gekeken en niet naar jou als persoon. De artsen in opleiding moeten ook leren een diagnose te stellen en daarom wordt vaak veel aan jou gevraagd als patiënt. Soms denk je 'dat heb ik die vorige ook al verteld' en dat kan lastig zijn als je je al ziek voelt.

Aan de andere kant zijn er in een academisch ziekenhuis ook vaak heel hoog geleerde artsen aanwezig en hebben zij nog meer geavanceerde apparatuur voor aandoeningen die minder vaak voorkomen. Ook is het zo dat in een academisch ziekenhuis meer experimenteel gedaan kan worden m.b.t. onderzoek ( denk aan alternatieve operatietechnieken, geneesmiddelen enz.)

De meeste mensen gaan eerst naar een regulier ziekenhuis voor de simpele dingen. Als ze er daar niet uitkomen gaan ze naar een academisch ziekenhuis, omdat de artsen daar meer uitzonderlijke gevallen krijgen en er daardoor meer expertise in huis is.
amc