Ik heb gisteren vergeten om de pil te slikken wat moet ik doen?

Van mijn huisarts heb ik de pil gekregen omdat ik altijd op het zelfde datum wil worden. Ik nam iedere avond voordat ik naar bed ging dus om 11 uur. Maar ik heb gisteren vergeten wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Aller eerst: neem meteen alsnog de vergeten pil!

Gelukkig is er internet. Als je de pil alleen slikt ivb menstruatie is er niets aan de hand. Als je de pil slikt als bescherming tegen zwangerschap is het belangrijk hoeveel dagen je hem al slikt. In de eerste week mag je hem absoluut niet te laat innemen. In de twee weken daarna ben je, zelfs als je een pil overslaat, nog beschermd.

Loop even de stappen door op deze site:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie site!

Andere antwoorden (2)

Heb je de bijsluiter niet gelezen. Daar staat precies in wat je moet doen. Het hangt nl. ook van het soort pil af. Bij mijn pil (microgynon 30) kun je tot 12 uur na het vergeten de pil veilig alsnog innemen. Als je later bent moet je wellicht voorzorgsmaatregelen nemen om de veiligheid te garanderen. Kijk dus even in je bijsluiter of, als je die niet meer hebt, google op internet op bijsluiter + merk pil.

Je zou, als je er echt zelf niet uitkomt, even met de apotheek kunnen bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedenk wel dat als je vaak de pil vergeet je grote risico's neemt om ongewenst zwanger te worden als je al sexueel actief bent. Ben je een vergeetachtig type vraag dan je huisarts om alternatieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duimen dat je niet zwanger bent geworden en anders, geniet van je zwangerschap en je eigen echte baby.