Hoe moet ik nu verder gaan?

Dit gebeurt nu de laatste tijd heel vaak. Dat ik er gewoon gek van word, en dat ik gewoon een einde kan van maken (op sommige momenten, niet altijd.)
Ik weet echt niet hoe ik verder moet gaan. Constant moeten de jongens (uit mijn klas) een vervelende mening over mij zeggen, terwijl ik dat niet meer doe bij hun! En ik heb zelfs sorry gezegd! En nu doen ze dat gewoon. Ik ben nu gewoon zo'n pispaal die niet voor zichzelf kan opkomen alleen erom lacht, en daarna al mijn verdriet zit te uiten >< Totdat ik bij een verkeerde weg zit.
Ik weet niet, maar ik heb gewoon het gevoel dat de meeste kinderen uit mijn klas, mij niet mogen en een afstand van mij afneemt. Terwijl ik echt geen kwaad meer doe. (Ik had iemand voor paar maanden zwart gemaakt, geef ik toe, maar ik had mijn excuus aangeboden en dat accepteerde hij.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Die persoon heeft dan jouw excuses geaccepteerd, maar de omgeving heeft wel gezien wat jij hebt gedaan. Dus vind ik het eigenlijk niet raar dat ze jou nu pakken. Het is niet goed te praten. Het is ook niet nodig om anderen te vernederen of te pesten, dit zegt veel over je eigen frustraties en onzekerheden. Neem elkaar zoals je bent, of ga de mensen die je niet aanstaan uit de weg. Praat erover. Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heeft U wel punt in. :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik ben het hiermee eens. Wat je doet komt terug op je. Het zal pas klaar zijn als het klaar is, dus onderga de vernedering en beschouw het als een straf. Zit je tijd uit en verbeter jezelf nog meer. Uiteindelijk zal het goed komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer zojuist mezelf te veranderen.
Tja, ik accepteer wel mijn straf.. Maar ik wist niet dat dit het was.

Andere antwoorden (6)

krokodillen hebben piepkleine hersentjes....

ze hebben bijna nix anders als hun bijt-reflex....

dus ja als je niet zoveel op hun ingaat en je probeert ze een beetje te vermijden dan heb je wel grote kans dat het allemaal wat sust op ten duur

proberen niet altijd het laatste woord te hebben vind ik dat scheelt een hoop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het goed om er met een goede vriend/vriendin over te praten. Hij/zij kan een goed woordje voor je doen bij de rest. Of doe iets moois waarmee je respect krijgt, een goede sportprestatie of zo. Als de situatie onhoudbaar is, praat er over met een vertrouwenspersoon van de school, die is daar voor. Niet bij de pakken neer gaan zitten hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je situatie. Je moet gewoon denken: 'ik zit mijn tijd wel uit.' Probeer je op andere dingen te focussen dan bij een hele groep proberen in de smaak te vallen. Je kan het op een laag pitje wel blijven proberen hoor. Maar richt je bijvoorbeeld op school of sport, zorg dat je ergens in uit gaat blinken en dat je daar ook op terug kan vallen.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemand een paar maanden zwart maakt dat wordt dat niet snel vergeten. Ook niet als die persoon daadwerkelijk oprecht je excuses accepteert. Het verhaal gaat natuurlijk wel de ronde en iedereen hoort toch een iets andere versie (roddels zijn nooit een goede informatie bron maar toch worden ze door heel veel mensen serieus genomen).
Het zal echt tijd nodig hebben om te slijten. Beschouw het in de tussentijd als een wijze les!
En zeker op jouw leeftijd veranderen dingen snel. Het jaar duurt niet zo lang meer en in een zomer vakantie wordt doorgaans veel vergeten (niet voor niks dat scholen de eerste week nog veel opfris lessen hebben :) ).
Je kan nog met een mentor of vertrouwenspersoon oid op je school gaan praten. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je normaal je school kan volgen en zo iemand kan je vast wel helpen om ermee om te gaan en helpen de andere leerlingen op andere gedachten te helpen (die persoon zal de leerlingen en de roddels heel wat beter kennen dan de mensen hier). Misschien kan je voor het volgende jaar evt. naar een andere klas worden geplaatst zodat je nieuwe start kan maken. (En dan dus geen nare roddels meer verspreiden want je weet nu hoe het is.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer ookal gewoon in de klas, een nieuwe start maken maar lukt gewoon niet. =(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat de roddels nog vrij vers in het geheugen liggen. Probeer ook te praten met die persoon die je zwart had gemaakt. Geen beter iemand om de slechte dingen die over jouw gezegd worden te ontkennen dan degene die er het dichts bij stond. Een vertrouwenspersoon van de school moet je ook al een heel eind kunnen helpen. Nu direct een nieuw begin maken zal moeilijk zijn. Al is het maar omdat je nu zelf waarschijnlijk niet zomaar echt tegen de pesters in durft te gaan uit angst dat je ze bewijs geeft dat ze gelijk hebben. Toch zal je er tegen in moeten gaan en voor jezelf op komen. Al is het maar omdat je anders alle zelfvertrouwen kan verliezen en daardoor willekeurig gepest over jezelf af roept. Ook daar moet een vertrouwenspersoon van de school je mee kunnen helpen. Daarbij: de zomervakantie is niet zo ver meer. Na de zomervakantie komen de meesten heel anders weer op school. Je kan daar zelf ook gebruik van maken. Niet iedereen zal het met me eens zijn maar in mijn ervaring zijn pubers behoorlijk gericht op uiterlijk. Een nieuwe look betekend toch vaak dat er ook anders over je gedacht wordt (nieuw uiterlijk, nieuwe jij). Maar bewaar dat soort strategieën wel om je na de vakantie opnieuw te presenteren. En die vakantie is uiteindelijk nog maar een paar weken weg.
Denk ook eens aan een vakantie baantje (je zal nog niet veel mogen doen denk ik maar kijk eens rond). In de vakantie samenwerken met anderen van jouw leeftijd die je verder niet kennen kan je een hele nieuwe kijk op jezelf geven zodat je weer wat vertrouwen in jezelf kan krijgen.
Sommige kinderen zijn zonder duidelijke redenen en tijd de pispaal van de klas. Meestal houdt het vanzelf of na de zomervakantie op als je onverstoorbaar bent.
Ik begrijp uit jouw toelichting dat jij in het verleden ook geen lieverdje was en misschien pluk je nu daarvan de zure druiven.

Als het in het nieuwe schooljaar weer begint, dan zou ik maar eens gaan praten met de klassedocent. Die kan het beter aanpakken dan jij. Een kleine troost: het was in het verre verleden al zo en het zal ook nog in de verre toekomst voorkomen. Blijf wel onverstoorbaar; negeer opmerkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is soms gecompliceerd, en op een actie volgen er weer een hoop reacties.
Probeer positief te zijn, en op vervelende opmerkingen kun je beter niet meer ingaan, want voor je het weet zit je in een emotionele draaikolk, waar het moeilijk uit te komen is.
Wees vriendelijk en onverstoorbaar, spreek dat met je zelf af.
Ga gewoon rustig je eigen gang, en laat alle negativiteit langs je heenglijden.
Maar, ga ook geen negatief gedrag meer vertonen.
De kinderen komen vanzelf wel naar je toe, als jij je rustig opstelt, en hun geen voeding meer krijgen door jouw rustige houding.