Hoe stop ik met nagelbijten?

Goedenavond,
ik ben een soort van verslaafd aan nagelbijten. ik bijt de hele dag door (zonder dus aanleidingen als stress, angst o.i.d.).
bijna niets helpt mij om er vanaf te komen, pleisters om mijn vingers niet, nagellak niet, zelfs door van dat vieze stopnagelbijten spul bijt ik doorheen!

heeft een van jullie nog ideeën hoe ik er vanaf kan komen? het is namelijk erg lelijk, maar ik kan het niet stoppen.

Alvast bedankt! ☺

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, @HelloItsMehoi, je kunt het wel.

Kennelijk vind je het nog niet nodig om te stoppen. Het is een gewoonte een verkeerde gewoonte, we noemen het een verslaving, deze gewoonte moet je afleren.

"ik bijt de hele dag door (zonder dus aanleidingen als stress, angst o.i.d.), bijna niets helpt mij om er vanaf te komen,"

Een gewoonte moet je afleren, vervangen door iets anders, maar je moet het wel echt willen.

Je hebt al van alles geprobeerd (vieze nagellak van Herôme?) , ik denk nog aan een stressbal in je handen of kauwgom in je mond. Of KUNSTNAGELS.
Deze zitten echt in de weg, dus herinneren je , nee , verhinderen je om te bijten.

Vergeet ook niet dat je nagels een visitekaartje zijn, als je iets aanwijst of tekent, iemand een hand geeft of anderszins je handen laat zien. Het is een lelijk gezicht.

Waardoor ga je nagelbijten? Doordat je gefrustreerd, gestresst of verveeld bent. Het heeft vooral te maken met frustratie over dat je een situatie niet onder controle hebt.

Elke keer als er dan iets op je pad komt dat niet de bedoeling was, reguleer je je emotie door nagels te bijten, aan je haren te trekken of aan je huid te pulken. (meer info zie bron)
http://www.vice.com/nl/read/waarom-doen-we-aan-nagelbijten-pulken-en-haar-uittrekken-372

Hoe stop je met nagelbijten?
Nagelbijten is een vervelende gewoonte waar je best vandaag nog met stopt. Om te stoppen kan je rekenen op enkele medische produkten of thuishulpjes:
Nagelbijtvloeistof , pleisters , homeopathische producten , hypnose (informeer bij huisarts) , iets om handen hebben: zorg dat je iets in je handen hebt zoals een stressbal of neem kauwgom in de mond.
Bovenstaande hulpjes zijn soms handig, maar het komt er vooral op neer de gewoonte af te leren.

Antwoord

Het is een gewoonte.
Stoppen doe je door deze gewoonte te vervangen bv met kauwgom in de mond of een stressbal in de handen en te kijken naar de situatie wanneer je dit doet. Altijd? dan is er echt iets mis.
Je bent gefrustreerd, gestresst of verveeld.
Het heeft vooral te maken met frustratie over dat je een situatie niet onder controle hebt.

Succes, ik weet dat je het kunt, echt!

Toegevoegd na 6 minuten:
Hypnose: Er zijn mensen die gespecialiseerd zijn in hypnose en zo personen kunnen afhelpen van kwaaltjes zoals nagelbijten.
http://www.snstudio.nl/artikelen/nagelbijten_het_waarom_en_hoe_je_het_stopt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

• Kortgeknipte en goed verzorgde nagels nodigen minder uit om af te bijten. Knip de nagels daarom elke paar dagen bij.
• Zorg dat u altijd (suikervrije) kauwgom bij de hand hebt als alternatief voor het nagelbijten.
• Probeer het nagelbijten uit te stellen: als u de drang voelt, probeert u het een minuut uit te stellen, later twee minuten enzovoorts. Beperk ook de tijd dat u op de nagels bijt. Gebruik daarbij eventueel een timer.

• U kunt de nagels insmeren met een slecht smakende nagelbijtvloeistof.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"U"? 14 jarig meisje? Knip/plak ...gekopieerd... en ook nog zonder bron?
fremar
7 jaar geleden
Waar staat dat ze 14 jaar is?Hier geen bron vermeld omdat de vraagstelster makkelijk via google zelf een reeks antwoorden kon vinden
Ik heb jarenlang mijn nagels afgebeten, totdat ik Raylex ontdekte. Het is aan jou om de discipline te hebben dit dagelijks aan te brengen op je nagels. Overigens had ik nagels die zodanig afgekloven waren, dat ze gingen bloeden en niet mooi aangroeiden. Ik heb toen een terugval gehad, omdat ik het zinloos vond om ze te laten groeien. Vervolgens heb ik ook nog kunstnagels laten zetten. Best leuk, maar bij mij braken ze steeds af door, waarschijnlijk, een verstoorde hormoonhuishouding. Houd hier rekening mee! Ook is het best prijzig. Een goedkoper alternatief is een doorzichtige gelnagellak van, bijvoorbeeld, Sally Hansen. Ook ik ben er nog lang niet. Mijn nagels zijn dun en broos en buigen gemakkelijk om. Door ze dagelijks bij te vijlen, weerhoud ik mezelf ervan om eraan te gaan bijten. Succes!